آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
فرهنگ و هنر
۱۶

ارکستر سمفونیک تهران روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مشایخی از هفته آینده تمرینات خود را آغاز خواهد کرد. با اینکه برخی از اعضای شورای سیاستگذاری از انتخاب مشایخی به عنوان رهبر ثابت اظهار بی اطلاعی می کنند اما دفتر موسیقی اعلام کرده است که این تصمیم بعد از تشکیل جلسه شورای سیاستگذاری و با حضور رییس دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده است. نادر مشایخی که بتازگی رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به عهده گرفته است گفت: ارکستر سمفونیک تهران از قابلیت های بالقوه فراوانی برخوردار است که می تواند از این توانایی ها بیشتر بهره ببرد.

وی در ادامه افزود: این ارکستر می تواند ارکستر خوبی باشد،به شرط اینکه اعضای آن بخواهند و متولیان توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

به گزارش مهرمشایخی که بتازگی به ایران بازگشته است درخصوص برنامه های آینده ارکستر سمفونیک تهران گفت: یک برنامه دو ساله تنظیم کرده ام که از پایان فصل تابستان به اتفاق اعضای ارکسترآن را پی خواهیم گرفت.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره برنامه های این ارکستر درفاصله زمانی اردیبهشت تا پایان شهریور،گفت: در این فاصله زمانی کنسرت هایی در ایران خواهیم داشت که تمریناتش را از روزهای آتی شروع خواهیم کرد.علاوه بر آن در جشنواره یی در کشور آلمان حضور پیدا می کنیم. امیدوارم با تمرینات مستمر بتوانیم حضوری مناسب در این جشنواره داشته باشیم.

نادر مشایخی در پایان گفت: ارکستر سمفونیک تهران روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت.