آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
فرهنگ و هنر
۱۶

اصفهان و کربلا خواهر خوانده می شوند

عقد خواهر خواندگی کربلا و اصفهان که از مدت ها پیش مورد بحث و بررسی بود بعدازظهر پریروز عملی شد.

مراسم عقد خواهر خواندگی کربلا و اصفهان با حضور شهرداران شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، کربلا و کوالالامپور، دیروز برگزار شد.

«محمد غلامی»، مشاور شهردار اصفهان با اعلام این خبر افزود: «قرار بود در جلسه کلانشهرهای اصفهان که به مناسبت پایتخت فرهنگی جهان اسلام در اصفهان برگزار می شود، اصفهان و کربلا خواهر خوانده شوند.اما به دلیل حضور شهرداران شهرهای مهمی چون شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، کربلا و کوالالامپور، مراسم عقد خواهر خواندگی به 7 اردیبهشت موکول شد.»

تا کنون اصفهان با شهرهای مهمی از جمله کویت و مکه خواهر خوانده شده است و از مدت ها پیش کربلا و واتیکان از جمله شهرهایی بودند که در خواست خواهرخواندگی را با اصفهان داشتند.

«رضا قاسم زاده»، مسوول دفتر برگزاری برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز در این مورد به میراث خبر گفت: «قرار بود در روز فرخنده یی اصفهان و کربلا به خواهر خواندگی یکدیگر درآیند و انتخاب هفته یی که به نام اصفهان نامگذاری شده است بهترین فرصت برای انجام این کار است. » عقد خواهر خواندگی بین کربلا و اصفهان باعث می شود دو شهر به لحاظ فرهنگی ارتباط گسترده تری داشته باشند و فعالیت های فرهنگی مشترکی که میان آنها وجود دارد پررنگ تر شود.هم اکنون واتیکان به عنوان درخواست کننده بعدی در نوبت مراسم عقد خواهر خواندگی با اصفهان است.