آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۰۴
اخبار کشور
۱۴

هاشمی شاهرودی: با همکاری رسانه ها اتاق فکر برای دستگاه قضایی تشکیل شود

رئیس قوه قضاییه خواستار راه اندازی اتاق فکر، متشکل از پیش کسوتان عرصه اطلاع رسانی مشرف به دستگاه قضایی و همسو با سیاست های نظام برای تبدیل سیاست های کلان دستگاه قضایی به فرهنگ و عرف شد.

به گزارش فارس آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار با خبرنگاران رسانه ها با مهم شمردن نقش رسانه ها در تقویت نظام و خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم گفت: هرچقدر بخش رسانه وظیفه خود را کارشناسانه تر ایفا کند به همان نسبت برای نظام مفیدتر خواهد بود البته عکس این موضوع نیز می تواند مصداق داشته باشد.

وی از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی دقیق قوانین و مقررات جزایی و حقوقی، با آگاهی بخشی به مردم تلاش کنند تا مردم بتوانند در دادگاه ها با اطلاع کافی از قوانین، از حقوق خود دفاع کنند.

وی، بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه سیاست های مورد نظر در قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: حفظ حقوق شهروندی، حق دفاع و داشتن وکیل، رفع اطاله دادرسی، فرهنگ صلح و سازش و توسعه قضایی و ده ها سیاست کلان در قوه قضاییه باید با کمک رسانه ها به فرهنگ تبدیل شود.

رئیس قوه قضاییه یکی از وظایف رسانه ها را عرفی کردن این سیاست ها دانست و گفت: برای بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات عظیم رسانه ای در کشور و برای اهداف نظام باید اتاق فکری متشکل از پیشکسوتان عرصه اطلاع رسانی مشرف به دستگاه قضایی ترتیب داد تا به این هدف نزدیک تر شد.

هاشمی شاهرودی با ابراز نگرانی از این که از امکانات و ظرفیت های بالای موجود رسانه ای بهره وری شایسته ای انجام نمی شود، دلیل این امر را نبود نظارت و هدایت لازم بر رسانه ها ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: آنقدر خدمات سازنده در قوه قضاییه و سازمان های تابعه دستگاه قضایی در حفظ حقوق شهروندان وجود دارد که به دلیل نبود مکانیزم اطلاع رسانی به مردم منتقل نمی شود.