آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۰۴
اخبار کشور
۱۴

گزارش آژانس بهای نفت را یک دلار افزایش داد

پس از گزارش البرادعی درباره برنامه هسته ای ایران، بهای نفت در بازارهای بین المللی بیش از یک دلار افزایش یافت.

در نیویورک بهای هر بشکه وست تگزاس اینترمدییت نفت پایه آمریکا برای تحویل در ژوئن با یک دلار و 33 سنت افزایش به 27 دلار و 30 سنت رسید.

در لندن بهای هر بشکه برنت نفت پایه دریای شمال با یک دلار و 4 سنت افزایش به 72 دلار و 31سنت رسید.

وزارت انرژی و معادن ونزوئلا اعلام کرد: میانگین بهای سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با یک دلار و یک سنت افزایش به 66 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری رویتر از کاراکاس پایتخت ونزوئلا، وزارت انرژی و معادن این کشور در گزارشی اعلام کرد: میانگین بهای سبد نفتی سازمان اوپک هفته قبل از 21آوریل 65 دلار و 60 سنت در هر بشکه بود.

بازار جهانی نفت نگران تحولات پرونده هسته ای ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص پرونده هسته ای ایران و افزایش قیمت نفت بار دیگر نشان داد، بازار جهانی نفت به شدت نگران تحولات مربوط به پرونده هسته ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ایران که هم اکنون دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک به شمار می رود، تحقیقات و فعالیت های هسته ای خود را در چارچوب کاملا صلح آمیز ادامه می دهد، ولی کشورهایی مثل آمریکا، تهران را به تلاش برای دستیابی به جنگ افزارهای اتمی متهم می کند.

ایران تاکنون بارها اعلام کرده است، از نفت به عنوان یک ابزار سیاسی برای افزایش فشار بر غرب استفاده نخواهد کرد، ولی کارشناسان انرژی بر این باورند که در صورت تغییر مواضع جامعه جهانی در قبال ایران، مواضع این کشور نیز کاملا تغییر خواهد کرد.