آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۰۴
شهرستان ها
۱۱

رئیس کل دادگستری استان: مردم هرمزگان از خرید و فروش املاک فاقد مالکیت خودداری کنند

بندرعباس- خبرنگار کیهان:

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مردم از خرید و فروش املاک و ساختمانهایی که فاقد سند مالکیت، پروانه کار یا مجوز شهرداری هستند خودداری کنند.

محسن یکتن خدایی افزود: بزودی 30 هکتار از اراضی تصرفی در اطراف شهر بندرعباس از دست متصرفین خارج و با این افراد برخورد قانونی می شود.

وی با بیان اینکه کلیه اقدامات غیرقانونی انجام شده در این اراضی از قبیل قطعه بندی، دیوار کشی و ساخت بنا تخریب خواهد شد گفت: این اقدام در پی درخواست شهرداری، اداره مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن و اداره کل منابع طبیعی استان و تصویب در شورای حفاظت از اراضی ملی صورت می گیرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: تاکنون کاهش چشمگیری در تصرفات اراضی ملی صورت گرفته است.

یکتن خدایی همچنین به درخواست 2 هزار و 648 مورد تقاضای آب و برق و تلفن در زمینهای تصرفی اشاره کرد و در این باره گفت: این افراد در صورتی که دارای پروانه کار و سند مالکیت باشند می توانند تقاضای خدمات دیگر کنند و داشتن امتیاز آب و برق و تلفن ملاک مالکیت محسوب نمی شود.

وی به دستگاههای مرتبط با اراضی ملی توصیه کرد با ایجاد تدابیر اصولی، مانع از تصرف زمینهای ملی شوند تا کار به برخورد فیزیکی و استفاده از قوه قهریه نکشد.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به افراد سودجو گفت: قانون با صراحت و با جدیت نسبت به باز پس گیری اراضی ملی اقدام خواهد کرد و حتی اگر ساخت و ساز و هزینه زیادی نیز بر روی این اراضی انجام شده باشد از متصرفین خلع ید خواهد شد. این مقام قضایی همچنین از ساماندهی و طبقه بندی دفاتر املاک و بنگاههای معاملاتی خبر داد و از این بنگاهها خواست هنگام تنظیم قولنامه خرید و فروش زمینهای تصرفی دقت بیشتری کرده و از انجام این کار خودداری کنند.