آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۰۴
حوادث
۱۵

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا: پلیس به دنبال افزایش امنیت اجتماعی بانوان و سالم سازی محیط زندگی است

مشهد- خبرنگار کیهان:

نماینده ولی فقیه در ناجا گفت: پلیس به دنبال افزایش امنیت اجتماعی برای بانوان، سالم سازی محیط زندگی و برخوردش از نوع ارشادی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رحمانی در نشست خبری در مشهد افزود: جلوه های بدحجابی، بی حجابی و خودآرایی افراطی در اماکن عمومی ضمن اینکه چهره جامعه اسلامی و ملی را خدشه دار می کند، یکی از مهمترین بسترهای افزایش ناامنی و ایجاد اخلال در امنیت شهروندی محسوب می شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که دولت نیروی انتظامی و مردم به طور جدی برای برخورد و مبارزه با این پدیده وارد میدان شوند تا سلامت افراد جامعه از لحاظ جسمی و روانی تضمین شود.

رحمانی با اشاره به وجود بدحجابی در خانم ها و آقایان اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای مقابله با ناهنجاریها وظیفه استفاده از قدرت و قوه قهریه را نداشته بلکه اساس کارش ارشاد و راهنمایی است.

وی وجود پلیس زن را ضرورت و اقتضای جامعه عنوان کرد و از افزایش حضور 200پلیس زن برای افزایش سلامت اجتماعی در تهران خبر داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در رابطه با سخن اخیر رئیس جمهور پیرامون حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: در شریعت اسلام نه تنها منعی برای مشارکت زنان در امور اجتماعی صورت نگرفته بلکه دستوراتی بر حضور آنها در متن مسائل اجتماعی و سیاسی وجود دارد و تا به امروز هم نه امام امت و نه مراجع گذشته و حال هیچکدام حضور زنان در صحنه اجتماع را نهی نکرده اند.