آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۱۹
فرهنگ و هنر
۱۶

رمز داوینچی در یک روز29 میلیون دلار فروخت

رمز داوینچی که یک روز پس از اکران در افتتاحیه جشنواره کن همزمان در ایالات متحده و بسیاری از نقاط جهان روی پرده رفت، در نخستین روز نمایش در امریکا حدود 29 میلیون دلار فروخت. به گزارش مهر،کامیابی فیلم سینمایی رمز داوینچی در نخستین روز اکران بیش از فیلم های دیگری بود که امسال به نمایش درآمدند. از همین رو می توان موفقیت چشمگیری را برای این اثر در نظر گرفت. این فیلم که بر اساس کتاب پرفروش دن براون ساخته شده و از حضور جمع کثیری از بازیگران مطرح سینما در نقش های محوری سود می جوید، با وجودنقدهای منفی منتقدان، دوستداران سینما را به سالن ها کشاند.

رمز داوینچی که محصولی از استودیو کلمبیا پیکچرز است، در 3 هزار و 735 سالن سینما درامریکا به نمایش درآمد وبطور متوسط در هر سالن 7 هزار و 764 بلیت فروخت. پل درگارابدیان، کارشناس گیشه، در مورد موفقیت رمز داوینچی گفت: این فیلم نخستین فیلم پرفروش تابستان است که فروش آن از حد انتظار تهیه کننده ها فراتر رفت.

وی اعلام کردرمز داوینچی به احتمال بسیار می تواند در اولین هفته نمایش بالغ بر 60 تا 80 میلیون دلار بفروشد. در این صورت این فیلم خواهد توانست بر ماموریت غیرممکن 3 با شرکت تام کروز که به فروش 48 میلیون دلار دست یافته بود، غلبه کند. درگارابدیان معتقد است جنجال های مربوط به فیلمنامه به فروش بیشتر فیلم کمک کرده، چرا که مردم تمایل دارند ببینند جنجال ها بر سر چه بوده است.

استیو الزر، سخنگوی کلمبیا پیکچرز، در این مورد گفت: شما چه طرفدار کتاب باشیدیا دوستدار فیلم های تریلر اسرارآمیز، از دیدن رمز داوینچی لذت می برید، چرا که یک اثر سرگرم کننده است. فروش این فیلم در بازار کساد فیلم های هالیوودی قابل توجه است اما نمی تواند رکورد جدیدی از خود بر جای گذارد. 29 فیلم از آثارهالیوودی توانسته اند به فروش بیش از 30 میلیون دلار در نخستین روز اکران خود دست یابند.

بیشترین رکورد هم از آن فیلم جنگ های ستاره یی: اپیزود سوم انتقام سیث است که به فروش 50 میلیون دلار در نخستین روز نمایش دست یافت.