آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۹۶۷
کامپیوتر
۱۵

رییس سازمان تنظیم مقررات: اپراتورهای تلفن ثابت به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورهای خصوصی تلفن ثابت نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و کمیسیون تنظیم مقررات درباره آنها تصمیم گیری خواهد کرد.

محمود خسروی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان اظهار داشت: پروانه فعالیت اپراتور های تلفن ثابت تا پایان سال 84 مهلت داشت و برای تمدید پروانه فعالیت آنها، باید در کمیسیون تنظیم مقررات تصمیم گیری شود. این کمیسیون در حال مذاکره با مشاوران برای تحقیق در زمینه فعالیت این شرکت ها است تا درباره تمدید پروانه فعالیت این اپراتورها تصمیم گیری کند.

خسروی با تاکید بر این که تحقیق درباره فعالیت این شرکت ها یک ماه به طول می انجامد، گفت: این شرکت ها تا به حال به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اند، کمیسیون تنظیم مقررات نیز براساس گزارش مشاوران درباره تمدید پروانه آنها تصمیم خواهد گرفت.

رییس سازمان تنظیم مقررات همچنین درباره ناکارآیی شرکت های ICP در صورت جمع کردن تجهیزات ماهواره ای آنها، گفت: چند سال قبل به دلیل آماده نبودن زیرساخت های کشور، شرکت مخابرات به ICP ها اجازه داد تا با گرفتن پهنای باند از ماهواره، به مخابرات در این زمینه کمک کنند، با توجه به این که در حال حاضر شبکه فیبر نوری کشور آماده شده و بر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که شاهراه های ارتباطی کشور باید به طور انحصاری در اختیار مخابرات باشد، تجهیزات ماهواره ای این شرکت ها جمع آوری می شود و آنها می توانند با گرفتن فیبر نوری، با یک سوم قیمت ماهواره به فعالیت خود بدون هیچ مشکلی ادامه دهند.

رییس سازمان تنظیم مقررات تصریح کرد: گرفتن پهنای باند از فیبر نوری به جای ماهواره، مشکلی برای شرکت های ICP ایجاد نخواهد کرد و آیین نامه ای درباره فعالیت شرکت های ICP تدوین نخواهد شد.