آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۷۷۷
مجلس
۷

اعتراض چند نماینده به تشنج آفرینی در سخنرانی هاشمی رفسنجانی

تشنج آفرینی در جلسه سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش اعتراض آمیز تعدادی از نمایندگان مجلس را در پی داشت. روز دوشنبه هفته جاری در جلسه سخنرانی هاشمی رفسنجانی در شهر قم که به مناسبت 15 خرداد ایراد شد، عده ای سعی داشتند با ایجاد تشنج مانع از انجام سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شوند. این سخنرانی به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می شد. علی بنایی نماینده قم به انتقاد از کسانی پرداخت که سعی دارند جلسات سخنرانی های مقامات رسمی کشور را به هم بزنند. عضو فراکسیون اصولگرایان در گفت وگو با ایسنا گفت: چنانچه بحث و اعتراضات و سخنرانی ها سازمان یافته باشد باید مورد بررسی قرار گیرد و با آنها برخورد شود. بنایی یادآور شد: افرادی که قصد برهم زدن جلسه سخنرانی آقای هاشمی را داشتند، با قید ضمانت آزاد شدند چون آقای هاشمی گفت از آنها شکایتی ندارد.

علی عسگری نماینده مشهد و نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس هفتم به ایلنا گفت: یک سری عوامل افراطی با انگیزه قبلی جلسه سخنرانی هاشمی رفسنجانی را به هم زدند که این امر برای جلوگیری از حضور ایشان در انتخابات خبرگان رهبری است. وی تصریح کرد: مطمئنم که برهم زنندگان جلسه سخنرانی هاشمی با انگیزه قبلی در روز 15 خرداد این حرکت زشت را انجام دادند. عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: پیش بینی می شود همان تحرکات و تخریب چهره ها که در زمان انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، در آستانه انتخابات مجلس خبرگان نیز بروز کند.

«علی زادسر» نماینده جیرفت هم به آفتاب گفت: «تعرض به شخصیتی مانند آقای هاشمی رفسنجانی به نفع نظام و انقلاب نیست.» زادسر درباره شایعات موجود مبنی بر انتساب اغتشاشگران به یک موسسه در قم اظهار داشت: «این مسائل ظن و گمان هستند و هنوز اثبات نشده اند اما برخورد اینگونه با آقای هاشمی به هر دلیل و توسط هر شخصی صورت گرفته باشد، مایه تاسف و ناراحتی است.»