آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۷۱
اخبار کشور
۱۴

آصفی: اسرائیل در صورت حمله به سوریه بیش از همه زیان می بیند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تعرض به سوریه تعرض به همه کشورهای اسلامی است و رژیم صهیونیستی قطعا از حمله به سوریه بیش از همه زیان می بیند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمیدرضا آصفی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا و انگلیس به جای متهم کردن بی اساس ایران به دخالت در امور لبنان از حمایت های کورکورانه خود از جنایات رژیم صهیونیستی دست بردارند. این کشورها باید پاسخ دهند که چرا چشم بسته از این رژیم حمایت می کنند.

وی کشتار مردم بی دفاع لبنان و فلسطین را نقض آشکار حقوق بشر دانست و گفت: آنها که برای نقض حقوق بشر در دورافتاده ترین نقاط جهان تصمیم می گیرند چرا قطعنامه های شورای امنیت را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی وتو می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه گستاخی رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت آمریکا از جنایات این رژیم است یادآور شد آمریکا و انگلیس باید چشم های خود را به روی جنایات رژیم صهیونیستی باز کنند.

آصفی در پاسخ به سؤالی درباره سفر معاون سابق وزیر امور خارجه محسن امین زاده و تعدادی از اعضای جبهه مشارکت به افغانستان با یک پرواز خصوصی و دیدار با حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان گفت: هنوز خبری رسمی درباره دیدار این گروه با کرزای دریافت نکرده ام.

می خواهم از سخنگویی کنار بروم

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره کنار رفتن خود از سمت سخنگویی مطالبی بیان کرد.

وی گفت: هشت سال مدت طولانی برای سخنگویی است و شخصا تمایل دارم از این کار کنار بروم.

آصفی افزود: سخنگویی وزارت امور خارجه مثل کار روی میدان مین است و کسی را نمی شناسم که برای هشت سال سخنگو بوده باشد.

وی گفت: اگر تغییراتی انجام شود و قرار باشد سخنگو تغییر کند، قطعا سرزده نمی روم و حتما با خبرنگاران خداحافظی می کنم.