آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۷۱
حوادث
۱۵

سرتیپ رویانیان: تصادفات خسارتی در آینده نیازی به کروکی پلیس ندارند

تصادفات خسارتی در آینده نیازی به حضور پلیس برای کروکی نخواهند داشت و خسارت آنها با حضور کارشناسان بیمه پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در جهت افزایش ایمنی با همکاری بیمه چرخه طولانی پرداخت خسارات تصادفات به حداقل خواهد رسید و براساس توافق انجام شده با رئیس بیمه مرکزی کلیه تصادفات خسارتی در آینده نیازی به حضور پلیس برای کروکی نخواهند داشت و خسارات آنها با حضور کارشناسان بیمه پرداخت خواهد شد که این امر نیازمند اجباری شدن بیمه شخص ثالث برای تمامی خودروهاست که این طرح تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

سرتیپ رویانیان افزود: امسال تلاش کردیم با حضور نرم افزاری بیشتر سرعت را کنترل کنیم به شکلی که تا 15 روز آینده یکصد تیم کنترل نامحسوس به جاده های کشور وارد می شوند و بدین ترتیب شمار تیم های کنترل نامحسوس در جاده ها به 200 تیم افزایش می یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به این که براساس اعلام قبلی کلیه پلاک های لیزری مدل سال 82 از اول مردادماه غیرمجاز محسوب می شوند، گفت: براین اساس با برنامه ریزی های انجام شده از شانزدهم مردادماه ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه با این دسته از پلاک ها برخورد کرده و این خودروها متوقف، جریمه و تا زمان تعویض پلاک از حرکت آنها جلوگیری می شود.

وی درخصوص ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: تمامی شرکتهای مسافربری ملزم شده اند از اول مرداد یک مدیرفنی داشته باشند تا پشت صورت وضعیت مسافران را امضاء کند و بدین ترتیب هم مسافران تحت پوشش بیمه قرار گیرند و هم این که خودرو به لحاظ فنی پیش از حرکت مورد بازرسی قرار گرفته باشد. رویانیان با اشاره به کاهش 15 درصدی صدور برگهای جریمه در سه ماهه نخست سال جاری افزود:این امر حاکی از رعایت قوانین از سوی مردم است.