آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۶
ایران
۳

واکنش آصفی به کناره گیری اش از سخنگویی وزارت امور خارجه

حمیدرضا آصفی پس از هشت سال سخنگویی وزارت امور خارجه، از این سمت کنار می رود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا آصفی در جمع خبرنگاران پارلمانی در خصوص اخباری مبنی بر کناره گیری اش از سمت سخنگویی وزارت امور خارجه، تصریح کرد: بحث استعفا از سخنگویی مطرح نیست، بازنشسته هم نمی شوم اما هشت سال سخنگویی مدت طولانی است. آصفی با بیان اینکه سخنگویی وزارت امور خارجه مانند کار روی میدان مین است، افزود: اگر قرار باشد تغییراتی صورت بگیرد و فرد دیگری به جای من بیاید، سرزده نخواهم رفت و حتما با خبرنگاران خداحافظی می کنم. وی گفت: بازنشسته نمی شوم، چون نه به سن و سال مان می خورد و نه کسی خود را از نظام بازنشسته می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا ممکن است پس از کناره گیری شما وزارت امور خارجه به روال قبلی یعنی بدون سمت سخنگویی برگردد، گفت: بعید است وزارت امور خارجه بدون سخنگو بماند، این روند، روند خوبی بود که باید ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: سخنگوها معمولا تا جایی که می توانند اخبار را می گویند اما گاهی به دلیل طبقه بندی امنیتی نمی توانند برخی مسائل را مطرح کنند. آصفی همچنین عنوان کرد که در صورت کناره گیری از سمت سخنگویی وزارت امور خارجه، از سمت معاونت پارلمانی این وزارتخانه نیز کنار می رود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از سخنگویی به کدام سفارت می رود، گفت: وزارت خارجه پیشنهاد سفارت را داده است ولی هنوز قرار نیست جایی بروم.

این در حالی است که یک منبع آگاه از تغییر سخنگوی وزارت خارجه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: جابه جایی سخنگو نهایی شده است.

به گزارش حیات، این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود علت این جابه جایی را خستگی آصفی اعلام کردو افزود: از 3 سال پیش تاکنون پیشنهاد سفارت به آصفی داده شده که وی از پذیرش این پست خودداری کرده است و وی تاکنون تمایلی برای تصدی پست سفارت نداشته است.