آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۶
ایران
۲

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: می خواهیم به اجماع هاشمی، خاتمی و کروبی در خبرگان برسیم

رییس دوره یی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد که منظور وی از حمایت از فهرست مشترک خاتمی، کروبی و هاشمی در انتخابات خبرگان، این بوده است که تشکیل چنین اتفاق و اجماعی مطلوب جبهه اصلاحات بوده است و این جبهه این هدف را تعقیب می کند.

به گزارش ایسنا، محمد غریبانی پس از آن به تبیین آنچه به عنوان گزارش جلسه این هفته جبهه اصلاحات بیان کرده بود پرداخت، که دفتر حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در توضیحی اعلام کرد که وی تاکنون تصمیمی در مورد حضور در انتخابات خبرگان، ارایه فهرست یا حمایت از گروه یا فرد خاصی نگرفته است و آنچه در این خصوص توسط افراد حقیقی و حقوقی در نفی و اثبات بیان می شود، مواضع شخصی افراد و یا گروه ها است.

غریبانی در بیان شفاف تر آنچه در روز دوشنبه اظهار کرده بود، گفت که جبهه اصلاحات در نظر دارد، اتفاق رسیدن به فهرست مشترک با حضور خاتمی، هاشمی و کروبی را به وجود آورد و در نهایت نیز از آن حمایت کند.

غریبانی به خبرنگار ایسنا گفت: تصمیم در مورد آمدن یا نیامدن به صحنه انتخابات را خود آقای هاشمی یا دیگران باید بگیرند، اما ما تمایل داریم به چنین فهرست مشترکی برسیم.

وی افزود: این نظر جمع اعضای جبهه اصلاحات است که این آقایان به فهرست مشترک برسند تا از آن حمایت کنند، گرچه خود آقای هاشمی یا دیگران هنوز اعلام نهایی برای حضور نکرده اند.

این در حالی است که مهدی کروبی نیز به دفعات تاکید کرده است قصد کاندیداتوری در انتخابات خبرگان را ندارد، اما حزب متبوعش، اعتماد ملی در این انتخابات شرکت فعال خواهد داشت.

سیدمحمد خاتمی نیز تاکنون اظهار نظر شفافی برای حضور در انتخابات خبرگان نداشته است، گرچه تشکل متبوع وی، مجمع روحانیون مبارز، به دلیل تعلق به صنف روحانیت از نقاط کانونی توجه گروه های اصلاح طلب برای شرکت در انتخابات خبرگان است وبیشتر این گروه ها اعلام کرده اند که از فهرست مشترک این گروه به همراه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم حمایت می کنند.

با این وجود باید منتظر ماند و دید تلاش جبهه اصلاحات برای ایجاد اتفاق بین هاشمی، کروبی و خاتمی به کجا می انجامد.