آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۶
حوادث
۱۰

شبکه حرفه یی جعل اسناد دولتی متلاشی شد

گروه حوادث: اعضای یک باند جعل اسناد و مدارک دولتی که در غرب تهران فعالیت می کردند با تلاش ماموران کلانتری 138 جنت آباد دستگیر شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ روز 13 تیرماه امسال ماموران کلانتری 138 جنت آباد هنگام گشت در محدوده استحفاظی خود به مردی مظنون شدند ولی هنگامی که قصد بازرسی بدنی از او را داشتند وی با جوسازی و ایجاد سروصدا مانع کار ماموران شد و ماموران مجبور شدند وی را به کلانتری منتقل کنند. در نهایت سه جلد شناسنامه، دو کارت گواهینامه راهنمایی ورانندگی جعلی و با اسامی مختلف از وی کشف شد. این مرد در بازجویی ها مدعی شد که وی هیچ اطلاعی از نحوه تهیه مدارک جعلی ندارد و فقط به عنوان رابط برای شخصی به نام مسعود کار می کند.

با توجه به اطلاعاتی که این مرد از مسعود به پلیس داد ماموران به خانه مسعود رفتند اما در بازرسی از خانه وی هیچ مدرک یا مورد مشکوکی پیدا نشد. با این حال از آنجا که کارآگاهان مطمئن بودند اعمال مجرمانه یی ازسوی مسعود در حال انجام است وی را تحت نظر گرفتند و بالاخره معلوم شد این متهم یک دفتر کار غیرقانونی و بدون مجوز در طبقه هشتم یک مجتمع واقع در بلوار آیت الله کاشانی راه اندازی کرده است و از 8 ماه قبل به همراه پنج نفر دیگر در این دفتر کارهای غیرقانونی انجام می دهد.

سرانجام دو روز قبل ماموران کلانتری به این دفتر رفتند و مسعود را به همراه پنج تن از همدستانش به نام های حمیدرضا، محمدرضا، مرتضی، سهیل و احمد دستگیر کردند. همچنین در بازرسی از این محل تعداد زیادی اوراق جعلی از جمله گواهینامه، مدارک تحصیلی، پروانه کسب، کارت پایان خدمت و چند نرم افزار گرافیکی به همراه سه دستگاه کیس کامپیوتر پیدا شد.

مسعود در بازجویی ها به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرد و بدین ترتیب همه متهمان با صدور قرار بازداشت شدند. محمد تورنگ رییس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی در این باره گفت: با توجه به اینکه این پرونده از ابتدا تا به آخر که به نتیجه رسید در طول کمتر از دو هفته، به تمامی از سوی کلانتری و افسران زبده پیگیری شد و با توجه به امکانات بسیار محدود کلانتری ها جای تقدیر و تشکر دارد و فرماندهی نیروی انتظامی تهران از این همکاران پرتلاش در کلانتری 138 جنت آباد قدردانی می کند.