آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۶
اخبار اقتصادی
۱۳

دو روز پس از افتتاح انجام گرفت

مجلس لایحه تشکیل صندوق مهررضا را تصویب نکرد

گروه اقتصادی: طرح تشکیل صندوق «مهر رضا» که دولت نهم در روزهای آغازین سرکار آمدن خود وعده آن را به همگان داد پس از یک سال و از سوی مجلس هفتم لایحه آن منتفی شد. این صندوق که دولت آن را به عنوان ابتکار خود برای فراهم ساختن شرایط «ازدواج آسان» و «تهیه مسکن جوانان» یاد می کرد و لایحه تاسیس آن را با تبلیغات گسترده به مجلس ارسال کرده بود بارها در کمیسیون های کارشناسی مجلس مورد انتقاد قرار گرفت و مرکز پژوهش های مجلس نیز آن را خارج از اختیارات این شورا دانست و با تغییرات گسترده یی در مجلس روبرو شد اما علی رغم همه تغییرات در نام و محتوای طرح قرار براین شد که این صندوق نیامده، برود.

معاون پارلمانی سازمان مدیریت از منتفی شدن لایحه تشکیل صندوق حمایتی مهر رضا (ع) در مجلس خبر داد و گفت: ماهیت، نحوه فعالیت، شرح وظایف و اساسنامه صندوق مهر رضا(ع) که در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده، همان صندوقی است که دولت در سال گذشته لایحه آن را به مجلس برد. محمد قاسم حسینی با اشاره به آغاز فعالیت صندوق مهر رضا(ع) از 25 تیرماه جاری، گفت: بر اساس این لایحه، ایجاد یک صندوق مد نظر بود؛ بنابر این باید برای ایجاد آن مجلس رای صادرمی کرد و آن رابه تصویب می رساند. حسینی اضافه کرد:اما صندوقی که در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده، نتیجه ادغام چند صندوق با اهداف ایجاد اشتغال، تامین مسکن و شرایط ازدواج است.

وی یاد آور شد: وقتی برای تصویب لایحه مهر رضا (ع) در مجلس به مشکل برخورد کردیم، این لایحه به صورت عادی به کمیسیون رفت و شورای عالی اداری نیز با استفاده از اختیارات خود و با ادغام چند صندوق، صندوق مهر رضا فعلی را تشکیل داد.

معاون پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی اداری سیاست گذاری برای صندوق ها در مرکز با معاون اجرایی رییس جمهور و در استان ها با استانداران است.