آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۷۸۴۰
اخبار داخلی
۳

رساله حقوق امام سجاد(ع) به زبان یونانی ترجمه و منتشر شد

کتاب «بیانیه حقوق و تکالیف بشر»، ترجمه رساله حقوق امام سجاد(ع) در سال پیامبر اعظم (ص) و به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به زبان یونانی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن با اعلام این خبر گفت: این کتاب سومین اثری است که در سال جاری به یونانی برگردانده شده و توسط یکی از معتبرترین ناشران یونانی به چاپ رسیده است.

سیدمحمدرضا دربندی افزود: در این رساله به حقوق استاد، دانشجو، همسر، پدر، مادر، کارفرما، کارگر، شریک، همسایه، متهم، حاکم، شهروندان و حتی نسبت به دست و پا، چشم و دیگر موهبت هایی که خدا به ما عطا کرده، اشاره شده است.

وی گفت: این کتاب توسط خانم دکترمیستاکیدو ترجمه شده و در قطع رقعی با شمارگان چهارهزار نسخه منتشر شده و در شبکه توزیع کتاب یونان قرار گرفته است و همچنین توسط رایزنی فرهنگی برای تمامی کتابخانه های عمومی، دانشگاه ها و کلیساهای یونان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: نزدیک به 60 سال از صدور اعلامیه حقوق بشر می گذرد و مشاهده می کنیم نه تنها نویدبخش جهانی آرام نبوده بلکه با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با روزگار کنونی، حقوق بشر بیش از پیش نادیده گرفته می شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در یونان اظهار امیدواری کرد با دقت در این آموزه ها، همگان به این نتیجه برسند که اگر اعلامیه حقوق بشر همانند رساله حقوق امام سجاد(ع) با محوریت «تکالیف بشر» تنظیم شده بود، می توانست مانع بسیاری از ظلم ها و تجاوزات باشد.