آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۱۱۹۶
ایران
۴

ماموریت عباس برای تشکیل دولت متحد ملی با حماس

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز به نابلس در کرانه باختری یورش برده و ساختمانی را محاصره کردند که ارتش اسراییل ادعا کرد مبارزان فلسطینی در آن مستقر بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آلمان، پزشکان فلسطینی در بیمارستان اصلی نابلس گفتند در این حمله شش فلسطینی مجروح شدند.

به گفته شاهدان، بیش از 20 خودروی نظامی، تانک و بولدوزر با حمایت جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی وارد نابلس شدند و سپس در اطراف یک ساختمان چهار طبقه در شمال این شهر موضع گرفتند.

به دنبال شلیک یک موشک از هلی کوپتر جنگی اسراییل و برخورد آن با خانه یکی از اعضای محلی جنبش حماس در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال شهر غزه این مبارز فلسطینی مجروح شد.

همچنین رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین از حزب الله لبنان به عنوان مدلی از مقاومت برای فلسطینیان تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد طاهر رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین (در سوریه) در گردهمایی در دمشق گفت: ما به دنبال مدلی از مقاومت هستیم که مظهر حزب الله لبنان است. یک مدل ارزشمند که بازگو کننده حزب الله لبنان است.

رحمان شلح دبیر کل جهاد اسلامی نیز اعلام کرد: حزب الله لبنان با این پیروزی به ما یاد داد در هم شکستن اسراییل ممکن است.

مقامات سوری شرکت کننده نیز پیروزی حزب الله لبنان بر نیروهای اسراییلی را در این نبرد 34 روزه که در 14 اوت با اعلام آتش بس به پایان رسید، تبریک گفتند. از سوی دیگر فتح به عباس اجازه انجام مذاکرات برای تشکیل دولت متحد ملی با حماس را داد. یکی از اعضای جنبش فتح اعلام کرد، رهبران عالیرتبه فتح متعلق به محمود عباس به وی اجازه انجام اقداماتی را جهت تشکیل دولت متحد با حماس به منظور پایان دادن به انزوای بین المللی و مشکلات داخلی داده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هانی الحسن، یکی از اعضای جنبش فتح اعلام کرد: کمیته مرکزی جنبش فتح به محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان تمام اختیارات برای آغاز مشورت با تمام گروه های ملی به منظور تشکیل دولت متحد ملی را داد.