آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۱۰۶۰
نگاه سوم
۳۱
بدون مرز

«گروه فوتبال» صدرنشین سینمای آمریکا

فیلم سینمایی «گروه فوتبال» با داستانی که از واقعیت اقتباس شده است، با فروش 15 میلیون در دو روز آخر هفته، به عنوان پرفروش ترین فیلم انتخاب شد. این فیلم با هنرنمایی «دواین جانسون» روز شنبه اکران شد.

در این جدول، فیلم «کوکب سیاه» ساخته «برایان دی پالما» با فروش 4/19 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت. این فیلم براساس قتل یک بازیگر زن هالیوود در سال 1947 ساخته شده و اولین هفته اکرانش در آمریکا را گذراند.

«قهرمان همه کس» به کارگردانی «کریستوفر ریو» هم این هفته اکران شد و با فروشی 2/6 میلیون دلاری رده سوم جدول را به خود اختصاص داد.این فیلم انیمیشن ماجرای پسری است که برای بازگرداندن چوگان «باب روث» قهرمان بیسبال، در کل کشور سفر می کند.رده چهارم جدول نیز به «آخرین بوسه» تعلق گرفت، این فیلم نیز همین هفته اکران شد و 7/4 میلیون دلار فروش داشت. تنها فیلم جدول که در اولین هفته اکران قرار نداشت، «قرارداد» بود که به جایگاه پنجم رانده شد.

«سرزمین هالیوود» با بازی «بن افلک» به نقش «جورج ریوز» از جایگاه دوم به جایگاه نهم رفت، «ریوز» بازیگر نقش سوپرمن بود که در سال 1959 خودکشی کرد.برای دومین هفته متوالی، 12 فیلم برتر جدول در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته فروشی کمتر داشتند.