آرشیو یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۵، شماره ۷۸۸۷
اخبار داخلی
۲

فرمانده ناجا: لباس های فرم نیروی انتظامی تا پایان امسال تغییر می کند

فرمانده نیروی انتظامی از تغییر فرم لباس های این نیرو تا پایان سال خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح دیروز در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان تهران در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: هم اکنون در بخش هایی مانند قرارگاه عملیاتی شرق کشور لباس مصوب جدید نیروی انتظامی ابلاغ شده و در حال استفاده است که متناسب با نوع فعالیت های ماموران است.

وی افزود: تغییر رنگ لباس در نیروهای راهنمایی و رانندگی و لباس های کلانتری ها و واحدهای انتظامی نیز بزودی اتفاق خواهد افتاد که هم ظاهری زیباتر دارد و هم با نیازهای عملیاتی آنان متناسب است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: در طراحی لباس های جدید نیرو بسته به نوع فعالیت بخش های مختلف برنامه ریزی شده است تا بیشترین بازدهی فرد در لباس امکان پذیر باشد زیرا به عنوان نمونه تعقیب یک متهم با لباس فرم بسیار مشکل است.

احمدی مقدم اظهار داشت: لباس های جدید انعطاف لازم را برای انجام وظایف خواهد داشت و به اجرای ماموریت نیروهای انتظامی کمک خواهند کرد. ضمن آنکه این لباس ها بیشتر مورد پذیرش جامعه خواهد بود.

وی یادآور شد: البته رنگ لباس ها تغییر چشمگیری ندارد و فقط طراحی و مدل آنها تغییر خواهد کرد و مردم منتظر دیدن لباسی عجیب و غریب نباشند.

احمدی مقدم تصریح کرد: قرار بود این لباس ها از آبان امسال وارد مدار شوند و مورد استفاده نیروهای انتظامی در سراسر کشور قرار گیرد اما در تامین لباس ها با مشکل مواجه شدیم.

وی گفت: این لباس ها تا پایان سال جاری به مرور در نیروی انتظامی مورد استفاده واقع می شود و در سال آینده نیروهای انتظامی ظاهر متفاوتی خواهند داشت.