آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۸۵
اجتماعی
۶

پیشگیری مؤثرترین روش کنترل بیماری ایدز است

پرهیز از رفتارهای پرخطر و افزایش دانش و آگاهی گروه های در معرض خطر، بهترین روش کنترل بیماری ایدز است و مصرف داروهای موجود تنها منجر به تعویق افتادن شروع مراحل حاد بیماری می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس صداقت رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری کارگاه کشوری آموزش مشاوره ایدز آخرین آمار آلوده شدگان به بیماری ایدز در کشور را 13هزار و 709 مورد عنوان کرد و گفت: 826 نفر از مبتلایان به ایدز در کشور وارد فاز بیماری شده اند و 179 نفر تاکنون فوت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه بیماری ایدز درمان قطعی ندارد، تنها روش کنترل این بیماری را پیشگیری از بروز آن دانست و یادآور شد: پرهیز از رفتارهای پرخطر و افزایش دانش و آگاهی افراد و گروه هایی که در معرض خطر قرار دارند، بهترین راهکار کنترل این بیماری است به همین منظور کارگاه های آموزش مشاوره در ایدز برای ارتقای کیفیت مشاوره طبق آخرین یافته های علمی، فنی و تجربی مرتبط با مشاوره مبتلایان به ایدز، برای مشاوران و پزشکان در حال برگزاری است.

رئیس اداره ایدز کشور از ارائه رایگان کلیه خدمات پیشگیری، مراقبت، کنترل و درمان بیماری ایدز در کشور خبر داد و تصریح کرد: یکی از مراکز مهم ارائه دهنده خدمات پیشگیری بیماری ایدز در کشور، مراکز مشاوره بیماری های رفتاری است که در مراکز استان ها واقع شده است.

وی تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده از سوی این مراکز جهت ارائه خدمات، اقداماتی از قبیل گسترش مراکز، استانداردسازی فضای فیزیکی و توانمندسازی مشاوران شاغل در این مراکز، در حال انجام است.