آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۵۲
اخبار ورزشی
۱۳

دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا بارسلونا روی لبه تیغ بایرن در یک قدمی صعود

پس از یک هفته وقفه، رقابت های دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد. سه شنبه و در اولین شب از هفته چهارم این رقابت ها مردان کاتالان در دیداری انتقامی برابر آبی های لندن قرار می گیرند تا شکست یک بر صفر دو هفته پیش را جبران کنند.

بارسلونا دو هفته پیش در استمفورد بریج لندن با تک گل «دیدیه دروگبا» مهاجم ساحل عاج چلسی، سه امتیاز بازی را تقدیم شاگردان «مورینیو» کرد و اکنون در بازی برگشت، قهرمانان فصل پیش این رقابت ها به چیزی جز جبران شکست نمی اندیشند. مردان «فرانک ریکارد» سرمربی بارسلونا پس از پیروزی قاطع سه بر صفر برابر رکرتیوو هوئلوا در لالیگا با روحیه ای بازیافته و احیا شده پای به این دیدار می گذارند. دو شکست تلخ برابر چلسی و پیامد آن برابر رئال مادرید در ال کلاسیکوی اسپانیا روحیه بازیکنان بارسلونا را پایین آورده بود. ضمن آن که انتقادها از رونالدینیو، بازیکن برزیلی بارسا شدت یافته بود.

به هر حال صدرنشین کنونی لالیگا در مسیر احیا و بازگشت می خواهد چلسی را قربانی کند. در مقابل آبی های لندنی به جز آسیب دیگی پیتر چک و کودیچینی دروازه بان های اصلی خود با نگرانی تازه ای روبه رو هستند. شوا و دروگبا در بازی شنبه لیگ برتر برابر شفیلد آسیب دیدند. با این حال چلسی هم چنان روی نوار پیروزی گام برمی دارد. آنها در دیدار ابتدای هفته برابر شفیلد یونایتد با دو گل بالاک و لمپارد در حالی به پیروزی رسیدند که در خانه حریف بازی می کردند. مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی با دلارهای نفتی رومان آبراموویچ مالک روس این باشگاه تیمی ساخته است که در سومین سال متوالی هم مدعی نخست قهرمانی لیگ برتر نشان می دهد.

در یکی دیگر از دیدارهای حساس امشب بایرن مونیخ آلمان که علی کریمی هافبک ایرانی را در اختیار دارد در ورزشگاه «الیانس آره نا» شهر مونیخ میزبان تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون پرتغال خواهد بود. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود بایرن به پایان رسیده بود.

هم اکنون بایرن مونیخ با کسب حداکثر امتیازات از سه بازی انجام شده در مرحله رفت در صدر جدول گروه دوم قرار دارد و اسپورتینگ با کسب 4 امتیاز در مکان دوم است.

برنامه های دیدارهای امشب به ترتیب زیر است:

گروه اول:

بارسلونا- چلسی

لفسکی صوفیه- وردربرمن

گروه دوم:

بایرن مونیخ- اسپورتینگ لیسبون

اسپارتاک مسکو- اینتر میلان

گروه سوم:

لیورپول- بوردو

آیندهوون- گالاتاسرای

گروه چهارم:

رم- المپیاکوس

شاختاردونتسک- والنسیا