آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۱۰۴
بازرگانی
۵

میرکاظمی در همایش روسای بازرگانی استان ها: فن آوری های نوین را به کار گیرید

وزیر بازرگانی برنامه ریزی دقیق و منسجم را در ارائه راهکارهای اصولی مقابله با گرانی و افزایش قیمت ها الزامی دانسته و خواستار انجام فعالیت های سازمان های بازرگانی استان ها بر پایه اصولی منطقی و مبتنی بر چارچوب علمی شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی، میرکاظمی که در سومین همایش سراسری روسای سازمان های بازرگانی استان ها سخن می گفت با اشاره به جایگاه مطلوب و عملکرد مثبت وزارت بازرگانی در دولت و تصمیم گیری های اقتصادی، تنظیم بازار مبتنی بر پیش بینی را در کاهش قیمت ها تاثیر گذار اعلام کرد.

وزیر بازرگانی با تصریح اینکه افزایش دستمزد نیروی انسانی یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت تمام شده هر کالایی است خواستار ارائه راهکارهایی برای حمایت از اقشار حقوق بگیر در راستای عدم تغییر نظام پرداخت حقوق شد.

میرکاظمی با بیان اینکه انتظار تورم، گرانی را در پی دارد نقش وزارت بازرگانی و سازمان های بازرگانی استان ها را در ارائه راهکارهایی در کاهش اثرات تورمی مهم ارزیابی کرد.

وزیر بازرگانی در سخنانی ایجاد شبکه توزیع مطمئن، توجه به نوسانات قیمت در بازار، رصد بازارهای داخلی و خارجی و اطلاع رسانی درست را از وظایف مدیران و روسای سازمان های بازرگانی استان ها ذکر کرد.

وی همچنین در خصوص توجه به توسعه روابط بین المللی باتکیه بر افزایش صادرات غیرنفتی گفت: امروز صادرات محور اساسی فعالیت های وزارت بازرگانی است و باید با فعال نمودن واحدهای زودبازده کوچک، اتصال آنها به صادرات، ارائه تسهیلات وتوجه به ظرفیت های خالی این واحدها در هر استانی گامی مثبت در تجارت خارجی کشور و حضور در بازارهای جهانی برداریم.

وزیر بازرگانی ایجاد ارتباط قوی با صادرکنندگان و اصناف و نیز هدفمند نمودن یارانه ها را جزو وظایف سازمان های بازرگانی استان ها در هر استان عنوان کرد و بر ایجاد تحول در وزارت بازرگانی، لزوم سرکشی روسای سازمان ها به شهرستان ها وعدم استفاده از روش های سنتی و توجه به فن آوری های نوین تاکید کرد.