آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۱۰۴
ورزش
۸

شمسایی تنها نماینده ایران در آسیا

وحید شمسایی، کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا شد.

پسر گل کوچک باز ایران ابتدا علاقه زیادی به بازی در فوتسال نداشت، ولی اصرار برادرش باعث شد تا او پا در این عرصه بگذارد تا جایی که وحید، افتخارات خود را مدیون برادر بزرگترش می داند و معتقد است پافشاری برادرش او را به این جایگاه در فوتسال ایران و آسیا رسانده است.

شمسایی می گوید: «هیچ خبری از بخش اهدای جوایز سال AFC نداشتم. یکروز صبح که از خواب بیدار شدم دیدم چندین اس ام اس روی موبایلم آمده که همه اش تبریک بود. با این حال چیزی نمی دانستم تا اینکه در فرودگاه از تلویزیون شنیدم که نامزد بهترین بازیکن فوتسال آسیا شدم». شمسایی سابقه بازی در تیم های استقلال تهران، ارم کیش، شن سا ساوه و لاتزیو ایتالیا را در کارنامه دارد و در هفت سال قهرمانی پیاپی فوتسال ایران در آسیا از سال 1999 تا 2005 بی تاثیر نبوده. او تاکنون 8 بار در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا آقای گل شده است و افتخاراتش باعث شده تا نامزد بهترین بازیکن آسیا شود. «اینکه می توانم افتخار دیگری برای ایران به دست آورم، خیلی خوشحالم. در سال های گذشته به افتخارات زیادی رسیدم و فکر می کنم به همین خاطر به عنوان نامزد بهترین بازیکن آسیا انتخاب شدم. رقیب اصلی من کوگورو ژاپنی است که توانسته در مسابقات جام جهانی عنوان برترین بازیکن را به دست آورد.» البته شمسایی، رقیبان دیگری چون عبدل قدیر اوطیل عراقی، آندری پستریاکوف قرقیزستانی و خورشید تاجیبایف ازبکستانی دارد که با درخشش در جام قهرمانی آسیا در ازبکستان، کاندید بهترین بازیکن سال فوتسال شده اند.

مراسم اهدای جوایز بهترین های سال 2006 فوتبال آسیا قرار است روز 29 نوامبر (چهارشنبه 8 آذر) در هتل پالامس ابوظبی امارات برگزار شود. نکته جالب توجه اینکه امسال از فوتبال ایران فقط یک نماینده از فوتسال در بین کاندیداها وجود دارد.

البته احتمال اینکه همین یک نماینده بتواند برترین فوتسالیست آسیا شود کم نیست. در نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، شمسایی بیشترین درصد آرا را کسب کرده. او با 43/71درصد آرا بخت نخست برترین فوتسالیست شدن را دارد. کنچیرو کوگورو از ژاپن هم با 22/22درصد آرا در رده دوم قرار دارد.