آرشیو دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۵
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

¤ اکنون که دشمنان خارجی کشور را سر جایشان نشانده ایم باید اشرار و قاچاقچیان دون پایه را قلع و قمع کنیم. امیدواریم این مهم توسط ریاست جدید دادگستری استان سیستان و بلوچستان در شرق کشور تحقق یابد.

مقرور

¤ از ریاست جمهوری و هیئت دولت برای سفر به استان همیشه سرسبز گیلان دعوت می کنیم و منتظر قدوم با برکتشان هستیم.

قربانزاده از رشت

¤ آقای احمدی نژاد یکسال قبل درباره استخدام نیروهای شرکتی قول داده اند هم اکنون با افراد لیسانس و بالاتر قرارداد استخدام امضا می کنند. تکلیف ما دیپلمه ها چیست؟

یکی از نیروهای شرکتی

¤ یکی از مسئولان درباره ذخیره سازی میوه شب عید مطالبی را ایراد کرده اند سال قبل شاهد گرانی سرسام آور میوه شب عید بودیم. از آقایان خواهش می کنم اجازه دهند بازار مسیر طبیعی خود را طی کند و از حساس کردن آن اجتناب ورزند.

ایرانی

¤ اسکناس که جهت انتشار آن سرمایه های کلانی بکار رفته و به مردم سفارش می شود چیزی روی آن ننویسند یا آن را مچاله نکنند متاسفانه توسط بعضی از صندوقداران بانکها مورد بی توجهی قرار می گیرد. امیدواریم بانک مرکزی تذکرات لازم را به این عزیزان بدهد.

مهربانی

¤ از شعرهای میلاد که در روزنامه چاپ می شود بسیار سپاسگزارم امیدوارم همیشه موفق باشید.

ولی رحیمی

¤ از مسئولین وزارت کشور می خواهم نسبت به بازگشت پناهندگان افغانی به کشورشان اقدام موثرتری کنند.

یک هموطن

¤ به رغم اعلام مکرر به شهرداری منطقه 6 و 137 راجع به اینکه فضای سبز مقابل منزل ما فاقد روشنایی است تاکنون اقدامی نشده است. شب ها اراذل و اوباش در این مکان حشیش و موادمخدر مصرف می کنند.

یک شهروند

کیهان: نشانی موردنظر نزد روزنامه محفوظ است.

¤ برای سپرده گذاری در بانک تجارت به دستگاه های خودپرداز این بانک مراجعه کردم. این دستگاه ها تا مرحله ارائه پاکت پیش رفتند. در این مرحله عملیات متوقف شد. گویا مسئولین بانک تمایل دارند مردم برای سپرده گذاری به شعب مراجعه کنند.

یک هموطن

¤ اول آذرماه پس از تبلیغات زیاد، بازار میوه و تره بار گل گندم در خیابان ری افتتاح شد. در تبلیغات گفته می شد این بازار در چهار طبقه و دارای تنوع در ارائه محصولات است ولی سه روز بعد نه تنها از چهار طبقه خبری نبود بلکه فقط یک طبقه، آن هم چند غرفه و اغلب خالی فعالیت داشتند .

احمدی

¤ در آزادراه تهران- قم از اول عوارضی تهران تا فرودگاه امام خمینی«ره» 33 تابلوی بزرگ تبلیغاتی نصب کرده اند که کرایه ماهانه هر یک چندین میلیون تومان است. با احتساب این تعداد تابلو کرایه ماهانه آنها چند صد میلیون می شود. این سؤال مطرح است این امتیاز را چه کسی به اینها داده است؟ جالب اینکه دو یا سه تابلو تبلیغات اجناس داخلی است و بقیه تبلیغ اجناس خارجی هستند.

یک جانباز

¤ نرخ بیمه خدمات درمانی خویش فرما تا سال گذشته 42 هزار تومان بود که امسال آن را به 86 هزار تومان افزایش داده اند. آیا این افزایش در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است و می خواهند با این شیوه بیمه را همگانی کنند؟!

کاظمی

¤ دولت فکری به حال خانه های روستایی که از خشت و گل و تیرچوبی می باشند و اکنون پوسیده شده اند بکند تا خدای ناکرده شاهد حادثه ناگواری نباشیم. نمونه خانه های گلی را می توان در روستای جوشن در شهرستان اردهال کاشان مشاهده کرد.

غمخوار

¤ در شهرستان عالم کلا بعد از رویان پلی نیمه ساز وجود دارد که عملیات ساخت آن از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی آغاز شده و اکنون نیمه تمام رها شده است. هر هفته شاهد تصادف های خونین هستیم. روز جمعه چندین نفر جان باختند و مردم با تکه تکه کردن خودرو توانستند جنازه ها را خارج نمایند. آیا وقت تکمیل این پل نرسیده است.

بهمن آبادی از نوشهر

¤ در رسانه ها می گویند اعطای تلفن در استان اصفهان به روز شده است. چند وقت است که ما در اردستان تقاضای تلفن داده ایم ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم. می خواستم بدانم علت چیست؟

صیادی از اردستان

¤ آسفالت اکثر خیابان های شهرک شهید محلاتی فرسوده و پردست انداز شده است. امیدواریم شهرداری شهرک توجهی ویژه به موضوع داشته باشد.

محمدی

¤ از ماموران راهنمایی و رانندگی خواهش می کنم به رانندگان موتورسیکلت های سه چرخه که بعضا فاقد گواهینامه هستند تذکر بدهند که به نحو صحیح در خیابان رانندگی کنند.

یک شهروند

پاسخ بانک سپه

در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 8/8/85 کیهان در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان لشگری به اطلاع می رساند، ملاک پرداخت حقوق پایان هر ماه در صورت تامین به موقع بودجه و ارسال فیش حقوق توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح می باشد که بعضا تامین بودجه و تحویل فیش حقوق با تاخیر انجام می پذیرد و اداره امور نیروهای مسلح ج.ا.ا بانک سپه هیچگونه نقشی در تاخیر بوجود آمده، ندارد.

پاسخ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ

در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 1/5/85 به آگاهی می رساند: «در ورودی بزرگراه نیایش به سعادت آباد جهت رفع خطراتی که عابرین پیاده را تهدید می کند سرعت گیر نصب گردید.»

پاسخ راه آهن جمهوری اسلامی

در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 24/8/85 در خصوص پذیرفته شدگان استخدامی راه آهن به اطلاع میرساند:

اسامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی استخدامی 300نفر در مشاغل سیر و حرکتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در هفته نامه بازار کار مورخ 28/5/85 به چاپ رسیده است.

پاسخ سازمان بیمه خدمات درمانی

در پاسخ به پیام تلفنی مندرج در مورخ 19/7/1385تحت عنوان «افزایش هزینه صدور دفترچه بیمه خویش فرما» به آگاهی می رساند به استناد ماده 9 قانون بیمه همگانی میزان حق بیمه سرانه به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت رفاه و تامین اجتماعی و تایید شورایعالی بیمه به تصویب هیات وزیران می رسد.

لازم به ذکر است آنچه در میزان محاسبه حق بیمه سرانه تاثیرگذار است بار مراجعات بیمه شدگان و میزان استفاده آنان از خدمات مورد تعهد در سال قبل می باشد که ملاک پیشنهاد سال بعد قرار می گیرد.

بدیهی است عواملی چون نرخ تورم و رشد تعرفه نیز به مبالغ مذکور اضافه می گردند، ضمنا جهت رفاه و رضایت مندی متقاضیان بیمه خویش فرما سه نوع بیمه نامه: یکساله، دوساله و سه ساله به ترتیب با نرخ های 380/71 ریال، 190/57ریال و 000/43ریال به ازای هر نفر در ماه طراحی و تعیین شده است که متقاضیان می توانند با افزایش طول مدت پوشش بیمه از نرخ کمتری برخوردار گردند.