آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
شهرستان ها
۱۱

اراضی حریم دریا در گیلان رفع تصرف می شود

رشت- خبرنگار کیهان:

از اراضی حریم دریا در استان گیلان رفع تصرف می شود.

این مطلب در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گیلان در رشت اعلام شد.

مهندس علی عبداللهی استاندار در این جلسه گفت: در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای حفاظت از اراضی ملی استان صورت گرفته اما کافی نبوده است.

امیرعباس سهراب بیگ رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این جلسه گفت: سیاست نظام در حال حاضر مبارزه با پدیده تصرف اراضی ملی و دولتی است که در این زمینه هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه های قضایی و اجرایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ششمین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گیلان تصویب شد، نقاط موردتجاوز حریم دریا توسط متولیان امر شناسایی و با مشخص شدن حریم قانونی آن از این اراضی رفع تصرف شود.

همچنین مقرر شد طی یک ماه، دستگاه های متولی اراضی ملی و دولتی شکایات خود را درباره تصرفات غیرقانونی اراضی برای پیگیری اعلام کنند.

برخورد قانونی با مدیران دستگا هایی که با تصرفات غیرقانونی اراضی حوزه خود سهل انگاری می کنند از دیگر مصوبات این جلسه بود. در این جلسه مقرر شد اداره ثبت اسناد و املاک برای آن بخش از اراضی حریم دریا که آزاد شده است سند صادر کرده و محدوده آن نیز از سوی منابع طبیعی مشخص شود. همچنین تصرف غیرمجاز اراضی ملی و منابع طبیعی با همکاری نیروی انتظامی رفع تصرف می شود و از ارائه خدمات به این اراضی جلوگیری خواهد شد.