آرشیو چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۸۳
شهرستان ها
۱۱

مدیر شعب بانک کشاورزی استان: بخش کشاورزی هرمزگان به 1500 میلیارد ریال منابع نیاز دارد

بندرعباس- خبرنگار کیهان:

کشاورزان هرمزگانی خواستار رفع مشکل بیمه خود شدند.

کشاورزان هرمزگان در نشست ماهانه خود در خانه کشاورز استان که مدیر شعب بانک کشاورزی و اعضای ستاد اجرایی خانه کشاورز حضور داشتند خواستار رفع مشکلات خود از جمله تسهیلات بانکی شدند. در این نشست مدیر شعب بانک کشاورزی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمام اراضی زیر کشت استان در برنامه چهارم توسعه خبر داد و افزود: در حال حاضر 100 درصد سطح زیر کشت گندم استان تحت پوشش بیمه صندوق محصولات کشاورزی قرار گرفته است اما 6/4 درصد مرکبات بیمه شده اند. وی تعداد محصولات بیمه شده هرمزگان را 23 محصول اعلام کرد و گفت: بیش از 14 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان هرمزگانی خسارت دیده در سال زراعی گذشته پرداخت شده است.

مهندس احمدی گفت: سال گذشته 830 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی به کشاورزان پرداخت شد و برای رفع نیاز بخش کشاورزی به 1500 میلیارد ریال منابع نیاز داریم.

وی افزود: تاکنون توسط این بانک و سازمان جهاد کشاورزی 1280 طرح بنگاه های اقتصادی کوچک برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش معرفی شده است. وی از راه اندازی سیستم جدید بانک کشاورزی با نام «مهرگستر» خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری 6 شعبه استان به این سیستم که دارای قابلیت های بالایی است مجهز خواهند شد.