آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۲۸
تشکل ها
۴

با تصویب نهایی طرح رفع موانع تولید سهم بیمه کارفرما تا پایان برنامه چهارم به 13درصد کاهش می یابد

با تصویب طرح قانونی رفع موانع تولید و سرمایه گذاری که در حال حاضر در کمیسیون صنایع مجلس در حال بحث و بررسی است، سهم بیمه کارفرما تا پایان برنامه چهارم به 13 درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ماده 4 طرح رفع موانع تولید چنین آمده که دولت موظف است ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون با بررسی های تطبیقی، میزان و ترکیب سهم حق بیمه و نحوه مشارکت موثر نمایندگان منتخب طرف های اصلی ذی نفع در مدیریت این منابع را به نحوی تعیین کند که در طول برنامه پنج ساله چهارم سهم دولت به تناسب افزایش و سهم کارفرما تا پایان برنامه به 13 درصد کاهش یابد. این در حالی است، که وزیر صنایع و معادن، پیشتر در نامه ای به رییس جمهور خواستار آن شد که برای جلوگیری از اخراج نیروی کار، موضوع کاهش 5 درصدی سهم بیمه کارفرما هر چه سریع تر اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، طهماسبی در نامه خود با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای واحد های تولیدی و صنعتی و احتمال ضربه به برنامه ریزی های اقتصادی آنان در سال جاری از محل افزایش غیرمتعارف حقوق نیروی کار تاکید کرده است که برای جلوگیری از اخراج نیروی کار، موضوع کاهش 5 درصدی سهم بیمه کارفرما هرچه سریعتر اجرا شود.