آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۲۸
استان ها
۳۰

تنوع زیستی دریاچه پریشان کم نظیر است

مدیرکل حفاظت استان فارس تنوع زیستی و اقلیمی دریاچه پریشان را کم نظیر دانست و افزود: این مجموعه زیست محیطی می تواند به عنوان الگویی برای پژوهش های زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

محمد رجب زاده، افزود: تراکم گونه های گیاهی و جانوری و چشم انداز های زیبای طبیعی در حاشیه دریاچه موجب شده است تا دریاچه پریشان به عنوان یک تالاب بین المللی به ثبت برسد.

وی گفت: دریاچه پریشان تنها دریاچه آب شیرین ایران است که به دلیل قرار گرفتن در بافت کوهستانی و جنگلی منطقه، زمینه ساز مهاجرت پرندگان و زیست وحوش در حاشیه این دریاچه است.

رجب زاده افزود: پریشان از جمله اکوسیستم های پایدار زیست محیطی است که از لحاظ بین المللی به عنوان منطقه زیست کره شناخته شده و ذخیره گاه ارزشمندی از پرندگان و گیاهان را در خود جای داده است.

وی افزود: در سال های اخیر، تسهیلات و امکانات مناسب اقامتی در حاشیه این دریاچه ساخته شده، همچنین چهار هکتار از این منطقه به صورت سکوهای مناسب برای اقامت و پذیرایی از گردشگران ساماندهی شده است.

رجب زاده گفت: آب دریاچه پریشان از بارندگی های فصلی تامین می شود متاسفانه در سال های گذشته به علت تداوم خشکسالی سطح آب این دریاچه به شدت کاسته شده است.