آرشیو پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۶۰۴۲
سیاسی
۳

مجلس موافقت کرد

حداقل مدرک کارشناسی ارشد برای نامزدی انتخابات مجلس تعیین شد

فارس: نمایندگان مجلس با پیشنهاد حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز با تصویب کلیات طرح اصلاح بند چهار ماده 28 قانون انتخابات مبنی بر داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و معادل آن برای نامزد شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد بررسی جزئیات این طرح شدند.

نمایندگان در بررسی جزئیات این طرح به پیشنهاد کارخانه ای نماینده همدان مبنی بر داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن برای نامزد شدن در انتخابات مجلس رای مثبت دادند.

این پیشنهاد با 129رای موافق، 48 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر به تصویب رسید.

در اصل طرح نمایندگان درخواست کرده بودند که مدرک تحصیلی برای نامزدی در انتخابات مجلس لیسانس یا معادل آن باشد.

همچنین براساس مصوبه دیروز مجلس، شهردار منتخب در انتخابات میاندوره ای برای مدت باقی مانده از دور چهار ساله همان دوره انتخاب می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به شهادت امام نهم، جواد الائمه حضرت امام محمد تقی علیه السلام شهادت این امام همام را به همه مسلمانان، شیعیان و به ویژه هموطنان تسلیت گفت و برای همگان در پیروی از تعالیم ائمه اطهارعلیه السلام طلب توفیق کرد.

پرویز سروری نماینده تهران در اولین نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز تصریح کرد: سعه صدر در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر تهران باعث افزایش شور و نشاط سیاسی در انتخابات 24 آذر شد.

علی اکبر ناصری زاده نماینده بابل به عنوان دومین ناطق، تصمیم احمدی نژاد در رفع ممنوعیت استقرار صنایع بزرگ در استان های شمالی را تصمیمی شجاعانه و راهگشا دانست و تصریح کرد: موجی از نشاط در مردم بابل که مشکل بیکاری رنجشان می داد، ایجاد شده است.

عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار به عنوان سومین ناطق، به حدود چهار هزار معلم حق التدریس که استخدام آنان تاکنون بلاتکلیف مانده اشاره کرد و افزود:امید است طی لایحه از سوی دولت، اقدامات عاجلی برای رفع مشکلات این قشر محروم صورت گیرد.

قدرت الله ایمانی نماینده خرم آباد به عنوان چهارمین ناطق گفت: اگر در متمم بودجه سال 85 اعتبار مربوط به قلعه فلک الافلاک و شهر تاریخی طوس در نظر گرفته نشود، هیچ راهی جز تحصن در خانه ملت تا تحقق این خواسته قانونی باقی نمی ماند.

ابوالقاسم روحی نماینده ساری بعنوان پنجمین ناطق خواستار پیگیری مصوبات