آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۳۵
مسکن و عمران
۲۸

منطقه الهیه

منطقه «الهیه» یکی از دست نیافتنی ترین مناطق تهران برای خرید خانه به شمار می رود.

در طول سال های گذشته برج های زیادی در این منطقه ساخته شده است.

به دلیل بالا بودن سطح منطقه الهیه، نسبت به دیگر نقاط شهر و دسترسی به منظره های زیبا، قیمت آپارتمان در این منطقه بسیار بالا است. به خصوص قیمت پنت هاوس در این منطقه کاملا دور از دسترس به نظر می رسد. در اطراف منطقه الهیه، بزرگراه های زیادی وجود دارد که رفت وآمد در منطقه را آسان می کند. بسیاری از اتباع خارجی مقیم تهران، علاقه دارند که در این منطقه زندگی کنند. به همین دلیل ساختمان های دیپلماتیک زیادی در این منطقه وجود دارد که محل برپایی سفارت کشورهای مختلف است. بررسی ها نشان می دهد قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه، بین 2میلیون و 500هزار تومان تا 2میلیون و 700هزار تومان نوسان دارد.

به گفته بنگاهداران، اوایل امسال هر مترمربع مسکن در این منطقه، 2میلیون تومان دادوستد می شد اما افزایش تقاضا و دلایل روانی دیگر، باعث شد متوسط قیمت در این منطقه تا 2میلیون و 500هزار تومان افزایش پیدا کند. اگر گزارش های قبلی ما را خوانده باشید، حتما می دانید که هر مترمربع «پنت هاوس» در این منطقه تا 8میلیون تومان هم دادوستد شده است.

اگر نقدینگی زیادی دارید و دوست دارید در یکی از خوش نام ترین مناطق شمال شهر تهران زندگی کنید، منطقه الهیه را به شما پیشنهاد می کنیم اما یادتان باشد، جمعیت این منطقه به صورت عمده جوان است و شما گاهی برای رسیدن به آپارتمان محل سکونت خود، مجبور هستید ساعت ها پشت راه بندان بمانید.