آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۲۹۲
برش های کوتاه
۹

تعطیلاتی متفاوت را در چچن تجربه کنید

گروه ترجمه: آیا دوست دارید یک تعطیلات متفاوت را تجربه کنید؟ ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما به چچن بروید.

رمضان کادیروف فرماندهی که از جانب مسکو حمایت می شود و سال گذشته به عنوان نخست وزیر چچن انتخاب شد مدعی شده یک استان بدون قانون را برای توریسم در این کشور در نظر خواهد گرفت.

12 سال جنگ متناوب، گروزنی پایتخت این کشور را تقریبا نابود ساخته و کمترین بناهای توریستی آن را از بین برده است. اما این مسائل و مشکلات باعث نشده که آقای کادیروف از آرزویش برای تبدیل چچن به یک کشور توریستی چشم بپوشد. در منطقه یی که آدم دزدی کمترین جرم در آنجا محسوب می شود جذب توریست غیرممکن به نظر می رسد.

دولت کادیروف اعلام داشته تا قبل از بازسازی هتل ها توریست هایی که می خواهند در چچن تعطیلات خود را پشت سر بگذارند می توانند چادر بزنند.

کادیروف اکنون درصدد است نظر آژانس های مسافرتی را برای برقراری تور در این منطقه جلب کند البته او به آژانس های مسافرتی بریتانیایی اعلام داشته چچن در سال 2007 و حتی 2008 نمی تواند پذیرای میهمانان خارجی باشد.

هر چند که مقامات روسی می گویند جنگ در چچن به پایان رسیده است اما هنوز دسته یی از شورشیان در مناطق جنوبی ناآرامی هایی ایجاد می کنند.درگیری های مسلحانه و آدم دزدی از امور عادی در چچن محسوب می شود. وزارت امور خارجه این کشور به غربی ها نسبت به حضور در چچن هشدار داده است. سه بریتانیایی در دسامبر 1998 در اینجا دزیده شده و به قتل رسیدند.

چچن همچنین هیچ جاذبه خاصی ندارد اما سلمان دلاکوف معاون وزیر توریسم چچن با این مساله مخالف است و می گوید: «چچن درست مثل سوئیس است اینجا فقط جاده هایی مثل سوئیس ندارد.»