آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۲۹۷
حوادث
۱۹

غرق کشتی اندونزیایی صدها کشته بر جای گذاشت

گروه حوادث: صدها اندونزیایی که سوار بر یک کشتی کوچک در دریای جاوا گرفتار توفان شده بودند جان خود را از دست دادند.

این کشتی کوچک که جزیره مندلیک در اندونزی را به قصد یکی دیگر از جزایر این کشور ترک کرده بود روز شنبه در توفان گرفتار و دچار حادثه شد.

به گزارش سی بی اس یک فرمانده ارتش نیروی دریایی اندونزی احتمال داد که بیشتر مسافران این کشتی مسافربری که بیش از 500 سرنشین داشت جان باخته باشند و 14 ساعت گشت زنی هلی کوپتر و قایق های تجسس فقط منجر به نجات 66 تن از مسافران این حادثه شده است.

یکی از بازماندگان این حادثه که چولید نام دارد به خبرنگار سی بی اس گفت: تنها کاری که از دست ما برمی آمد این بود که دعا کنیم. وی که دختر 18 ساله اش در بین قربانیان این حادثه است، می گوید: زمانی که می خواستم به کمک دخترم بروم ناگهان کشتی از میان شکسته شد و ما را از هم دور کرد.

شرکت مسافربری که این کشتی متعلق به آن است اعلام کرد در لیست مسافران کشتی نام 548 تن دیده می شود اما به طور معمول در اندونزی شمار مسافران کشتی هایی که در دریاهای بین این مجمع الجزایر تردد می کنند بسیار بیشتر از ظرفیت واقعی آنها است.

محلی که این کشتی در آن غرق شد در 40 کیلومتری جزیره مندلیک و در فاصله 300 کیلومتری شمال شرقی جاکارتا پایتخت اندونزی قرار دارد.

فرمانده گروه تجسس اعلام کرده که امدادگران امید خود را برای زنده یافتن مسافران پرتعداد این کشتی از دست نداده اند و این گروه حداقل تا یک هفته به عملیات شبانه روزی خود ادامه خواهند داد.

جمعه گذشته نیز اتفاق مشابهی در شمال غربی سوماترا باعث مرگ 3 تن و ناپدید شدن 26 نفر از 100 مسافر یک کشتی مسافربری شده بود.

کشور اندونزی از بیش از 17 هزار جزیزه تشکیل شده که بیشتر حمل و نقل بار و مسافر بین این جزیره ها توسط کشتی های چوبی و با امنیت پایین انجام می شود.