آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۱۴۳
استان ها
۱۵
گوشه کنار

اجرای طرح بیمه روستایی در دهلران آغاز شد

فرماندار دهلران، از آغاز اجرای طرح بیمه روستایی و پزشک خانواده در مناطق روستایی این شهرستان مرزی برای نخستین بار خبر داد.

نعمت ا... صفری در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: این طرح که از طرح های مهم دولت در مناطق محروم بوده با اعزام 9 تیم سلامت متشکل از دو پزشک و یک ماما به روستاهای مناطق موسیان و زرین آباد آغاز شد.

وی پیش بینی کرد با اجرای این طرح بیش از چهار هزار نفر از روستاییان زیر پوشش خدمات بیمه روستاییان و پزشک خانواده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقای سطح فرهنگ بیمه گری، تشکیل پرونده برای ساکنان مناطق روستایی و جلوگیری از هزینه های غیر ضروری درمان انجام می شود.

صفری اجرای طرح های حمایتی نظیر این طرح را در کاهش میزان مهاجرت روستاییان به مناطق شهری و افزایش سطح رفاه زندگی در مناطق روستایی موثر بیان کرد و افزود: دولت نگاهی ویژه به اجرای این طرح دارد و همه دستگاه ها باید از تمام تلاش خود برای اجرای کامل این طرح استفاده کنند.

وی کوچرو بودن بسیاری از ساکنان مناطق مرزی، عدم پرداخت به موقع مطالبات پزشکان و کمبود پزشک را از موانع اجرای گسترده این طرح بیان کرد و خواستار کمک دستگاه های مرتبط برای رفع این مشکلات و افزایش پوشش طرح بیمه روستاییان و پزشک خانواده در تمامی مناطق شهرستان دهلران شد.