آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۰۷
اخبار کشور
۲

سند بیست ساله جهاد دانشگاهی تدوین می شود

گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی و رؤسای مراکز فرهنگی این نهاد، با حضور رئیس جهاد دانشگاهی و مشاور رئیس جمهور، در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این گردهمایی دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی با اشاره به سند و چشم انداز بیست ساله کشور، گفت: جهاد دانشگاهی در نظر دارد برای فعالیت های بیست ساله خود، سندی را تدوین کند تا بر اساس آن، وظایف و اولویتهای جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف تعیین و تشریح شود. وی افزود: در راستای تدوین سند بیست ساله جهاد دانشگاهی، واحدهای سراسر کشور باید محورها، اولویتها و برنامه های خود را به سازمان مرکزی تعیین و اعلام کنند.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، وظیفه تمامی جهادگران دانشگاهی، تلاش در جهت تحقق و اجرایی شدن اهداف و برنامه های توسعه ای جهاد دانشگاهی است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه فرهنگ جزو زیرساختهای کلیه فعالیتهاست، در این باره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد. وی افزود: باید توجه داشت در هر برنامه توسعه ای که قصد اجرای آن را داریم، ابتدا باید زیرساخت های فرهنگی آن را فراهم کرد که این مساله وظیفه مسئولان را در حوزه فرهنگی دو چندان می کند.

دکتر طیبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از آفت های بزرگی که گریبانگیر کشور است و باید در مهندسی فرهنگی کشور به صورت جدی به آن پرداخت، برخورد و برداشتهای فردی و حزبی و سلیقه ای با مسایل ملی کشور است.