آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۰۷
اخبار کشور
۲

توضیح دانشگاه علوم پزشکی قم درباره یک خبر

به دنبال درج خبر «تشییع پیکر وزیر دادگستری بر دوش مردم قدرشناس» روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در توضیحی که برای کیهان ارسال کرد، اعزام پیکر مجروح مرحوم کریمی راد و همسرش به قم به وسیله تریلی را نفی کرد.

در این توضیحات با استناد به وجود سیستم ضبط مکالمات در مراکز فوریت های پزشکی 115 سراسر کشور آمده است: براساس همین اسناد و مدارک دو آمبولانس مربوط به محور سفلچگان در آن هنگام مشغول ارائه خدمات پزشکی به مجروحین قبل از این حادثه بوده و عملا نمی توانستند همزمان در دو جا حضور داشته باشند که ضرورتا آمبولانسی از قم به محل حادثه عزیمت و مجروحین حادثه را که توسط تریلی به درمانگاه سلفچگان منتقل شده بودند به قم اعزام و در مرکز نکویی قم اقدامات درمانی انجام می شود که البته مرحوم کریمی راد قبل از ورود به درمانگاه سلفچگان فوت نموده بودند.

کیهان: ضمن تقدیر از زحمات تلاشگران عزیز فوریت های پزشکی، خاطرنشان می شود همان گونه که در توضیحات رئیس محترم روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قم نیز مورد اشاره قرار گرفته، پیکر مجروح وزیر فقید دادگستری و همسرش به دلیل عدم حضور آمبولانس به وسیله تریلی از محل حادثه به درمانگاه منتقل شده و آن مرحوم پیش از رسیدن به درمانگاه به دلیل صدمات وارده درگذشته است.

این چیزی است که اغلب منابع خبری نیز پس از حادثه به آن اشاره کرده اند. با این حال کیهان به سهم خود از اقدام دانشگاه پزشکی قم در اعزام آمبولانس به درمانگاه سلفچگان و انتقال مجروحان به درمانگاه شهید نکویی قم تقدیر می کند.