آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۰۷
اخبار کشور
۱۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباطات سنجیده می تواند توطئه های دشمنان را خنثی کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار «عمروالزیات» رئیس دفتر حفاظت منافع مصر با وی اعلام کرد: ارتباطات سنجیده میان دو کشور می تواند توطئه های دشمنان در ایجاد دعواهای فرقه ای و مذهبی و تفرقه افکنی میان مسلمانان را به شکست بکشاند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین صفارهرندی در این دیدار افزود: مردم ایران و مصر به واسطه علایق تاریخی و دینی می توانند ارتباطات بسیار نزدیک و تعامل فراوانی در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی داشته باشند.

وی گفت: فصل های زیادی از تاریخ کهن و تمدن باستانی دو کشور ایران و مصر در تاریخ جهان توسط فرزندان ما و شما مورد مطالعه قرار می گیرد، اما آنچه موجب افتخار بیشتری است مربوط به دوران اسلامی است.

صفارهرندی اضافه کرد: و آن افتخارات بزرگی است که ملت های مسلمان در طول تاریخ پس از طلوع اسلام از رهگذر تکاپوی علمی و فرهنگی و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی کشف کرده اند.

وی بر گسترش همکاری های میان دو کشور ایران و مصر، به ویژه در زمینه های فرهنگی تاکید کرد.

«عمروالزیات» رئیس دفتر حفاظت منافع مصر نیز علایق تاریخی و دینی میان دو کشور ایران و مصر را یادآور شد و گفت: دو کشور ایران و مصر دو کشور عظیمی هستند که در ابعاد مختلف از جمله انتشار کتاب های فرهنگی و هنری از بینش عمیق و ریشه داری برخوردارند.

وی با تاکید بر گسترش همکاری ها میان دو کشور، برگزاری هفته فرهنگی مصر در ایران و تبادلات فرهنگی و نیز شرکت فعال در نمایشگاه بزرگ «هنر کلاسیک» را بسیار محتمل دانست.

رئیس دفتر حفاظت منافع مصر همچنین در خصوص موضع کشور مصر در خصوص مسایل هسته ای صلح آمیز ایران گفت: همانطور که بارها در محافل بین المللی اعلام کردیم معتقدیم مسئله هسته ای ایران باید از طریق مذاکره و به دور از هرگونه تنش حل و فصل شود.

«عمروالزیات» با تقدیم دعوت نامه ای از سوی وزیر اوقاف مصر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از وی برای شرکت در کنفرانس شورای عالی امور اسلامی که با هدف حل مشکلات جهان اسلام در سایه جهانی شدن، در مصر برگزار می شود، دعوت کرد.