آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۰۷
اخبار کشور
۱۴

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: طرح دولت برای حل مشکل بانکی کشاورزان

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: طرحی ویژه برای بازنگری قوانین اعطای تسهیلات بانکی توسط دولت در دست تدوین است که در صورت تصویب می تواند کشاورزان را از قوانین سخت بانکی برهاند.

پرویز داوودی در حاشیه مراسم افتتاح بزرگ ترین مجتمع صنعتی پرورش دام خاورمیانه گفت: این طرح ابعاد مختلف کشاورزی و توسعه آن، تسهیلات بانکی و نحوه اعطای آن، استثنائات تسهیلات و ضرورت کاهش سود بانکی را مدنظر دارد و توسط کارشناسان تکمیل خواهد شد.

وی افزود: دولت در راستای کاهش سود بانکی، در پرداخت تسهیلات با سود مناسب به کشاورزان تلاش های بسیاری کرده است اما تاکنون موفقیت قطعی حاصل نشده است. به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: بخش کشاورزی به عنوان اصلی ترین زیر ساخت توسعه کشور نیازمند توجه ویژه از جهات مختلف است و نقص در هر کدام از بخش های کشاورزی در آینده ایران اثرگذار است.

داوودی عدم اعتماد کافی به فارغ التحصیلان این بخش را از مشکلات جدی کشاورزی کشور خواند و تصریح کرد: تا زمانی که به فارغ التحصیلان این بخش اعتماد نکنیم و زمینه حضور آنها در کشاورزی فراهم نشود به خودکفایی نخواهیم رسید.

دودهک جامعه فقط نان و ماست می خورند

معاون اول رئیس جمهور گفت: قدرت خرید دو دهک پائین درآمدی جامعه بسیار پائین است و قوت غالب آنها نان و حداکثر نان و ماست است.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به اعتراض برخی دامداران مبنی بر بازگشت قیمت شیر به سال 84 با وجود افزایش قیمت تعرفه، گفت: دو دهک جمعیت کشور بسیار کم درآمد و نزدیک 5/4 میلیون نفر با درآمد روزی کمتر از 1000 تومان زندگی می کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: قدرت خرید دو دهک پائین درآمدی جامعه بسیار پائین است و قوت غالب آنها نان و حداکثر نان و ماست است.

داوودی گفت: من خود رشته اقتصاد خوانده ام و از نظر تئوری می دانم قیمت یعنی چه، ولی دولت که بر اساس شعار عدالت و توجه به اقشار کم درآمد سرکار آمده باید به آنها توجه کند، البته باید مکانیسم هایی برای حمایت از تولیدکنندگان هم فراهم شود.