آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۰۷
اخبار ورزشی
۱۳

معاون وزیر جهاد کشاورزی: نیمی از محصولات کشاورزی کشور بیمه می شود

حداقل نیمی از محصولات کشاورزی کشور به منظور حمایت از کشاورزان تا پایان سال 87 تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، حسن صفایی معاون نیروی انسانی و امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر کشاورزی گیلان با بیان این که روند بیمه کردن محصولات کشاورزی با سرعت بالایی در حال انجام است، افزود: امسال 2 هزار و 750 میلیارد ریال از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی بابت جبران خسارت ها به کشاورزان سراسر کشور پرداخت شد که از این میزان یک هزار میلیارد ریال آن مربوط به محصولات باغی بود.

او از اصلاح قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغ ها به منظور کمک به پایدار شدن تولید و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و حمایت از کشاورزان خبر داد و گفت: همچنین دولت برای حمایت از کشاورزان، قانون جلوگیری از تقسیم اراضی کشاورزی را که متاسفانه میزان آن در برخی از استان های شمالی کشور به کمتر از 7/0 هکتار رسیده را اجرا می کند. صفایی افزود: با هدف حمایت از تولیدکنندگان، علاوه بر اصلاح روش خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تنظیم بازار را هم رعایت کرده و سعی می کنیم به سمتی برویم که ریسک پذیری تولید در بخش کشاورزی کاهش یابد.

صفایی با اشاره به افزایش شاخص تولید محصولات در مقایسه با سال گذشته، یادآور شد: بیشترین میزان تولید گندم در سال گذشته 12 تن و 694 کیلوگرم در هر هکتار بود که این میزان در سال 85 به

1/13 تن در هر هکتار افزایش یافت و یا بالاترین میزان تولید برنج از 15 تن و 417 کیلوگرم در هر هکتار در سال گذشته به 5/16 تن در هر هکتار در سال جاری رسیده است.