آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۶۰۶۸
شهرستان ها
۶

مدیر عامل شرکت تراکتور سازی ایران خبر داد:صادرات بیش از 6 هزار دستگاه تراکتور به کشورهای مختلف جهان در سال جاری

ارومیه- خبرنگار رسالت:

امسال با صادرات بیش از 6 هزار دستگاه تراکتور به کشورهای مختلف جهان افزون بر یکصد میلیون دلار ارز عاید کشورمان می شود.

مدیر عامل شرکت تراکتور سازی ایران با اعلام این خبر در ارومیه گفت: امسال 6 هزار دستگاه از انواع تراکتورهای باغی و زراعی به کشورهای مختلف جهان از جمله ونزوئلا، سودان، لیبی، تاجیکستان، کنیا، بولیوی، فیلیپین، اوگاندا، نیجریه و عراق صادر می شود که 50 درصد بیشتر از صادرات پارسال است.

عرب باغی افزود: کشورهای عربی، شرق آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین به دلیل کیفیت مطلوب و قیمت مناسب خواهان خرید تراکتور از کشورمان هستند که این امر همزمان با راه اندازی خط تولید در برخی از این کشورها افزایش قابل ملاحظه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال میزان تولید تراکتور در کارخانه های تراکتور سازی کشورمان با 30 درصد افزایش نسبت به پارسال به بیش از 31 هزار دستگاه می رسد که یک پنجم آن صادر و بقیه در داخل کشور به کار گرفته می شود.

مدیر عامل شرکت تراکتور سازی ایران ارزش تولیدات کارخانه های تراکتور سازی کشورمان را در سال جاری افزون بر 6 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و اضافه کرد: این میزان در مقایسه با تولیدات 6 سال گذشته 15 برابر بیشتر است.

عرب باغی با اعلام اینکه این شرکت در آخرین اقدام خود خط مونتاژ تراکتور باغی را تا پایان سال در کشور سوریه راه اندازی می کند گفت: راه اندازی خط مونتاژ تراکتور باغی در کشورهای ونزوئلا، تاجیکستان، لیبی و افغانستان از برنامه های آینده این شرکت است.