آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۶۰۶۸
شهرستان ها
۶

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:بودجه مستقل برای توسعه باغات در سال آینده

اردبیل - خبرنگار رسالت:

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در بودجه سال آینده برای توسعه باغات در اراضی شیب دار کشور، ردیف اعتباری مستقل پیشنهاد کرد.

حسین یوسفی در بازدید از باغات و پروژه های باغبانی و تولیدی استان اردبیل با اشاره به وجود 32 هزار هکتار باغ بارور و غیر بارور در استان اردبیل از گسترش و توسعه باغات دیم و آبی این استان در پایان برنامه چهارم توسعه به میزان 28 هزار هکتار خبر داد و اظهار امیدواری کرد با احداث شبکه های آبیاری در اراضی پایاب سدهای احداث شده استان این امر تحقق یابد.

وی با اشاره به استعداد بالقوه موجود استان اردبیل رای پرورش قارچ خوراکی تکمه ای و تولید اقتصادی آن در استان اردبیل خواستار رسیدگی به مشکلات مالی و توسعه این واحدها در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان جویای کار شد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین در دیدار با استاندار اردبیل در خصوص تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مطالعات شناسایی توسعه باغات در استان، احداث سایت تحقیقات فندق در منطقه فندقلوی اردبیل، ایجاد سایت تولید نهال هلو و شلیل کشور و احداث یکهزار هکتار باغ در اراضی کشت و صنعت مغان با مشارکت بانک زمین و راه اندازی شهرک های گلخانه ای استان در جهت اشتغالزایی و حمایت از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی قول مساعد داد.