آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۳۱۸
اجتماعی
۱۸

خبرهای کوتاه

اخراج 120 دانشجوی دختر دانشگاه علوم پزشکی سمنان از خوابگاه

مهر:120 دانشجوی دختر دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ترم بهمن به دلیل کمبود فضای خوابگاهی دیگر نمی توانند در خوابگاه های این دانشگاه مستقر شوند و باید برای خود سرپناه دیگری بیابند. چند تن از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان این مطلب خواستار پاسخگویی مسوولان دانشگاه نسبت به اخراج دانشجویان خوابگاهی از خوابگاه شدند. دانشجویان این دانشگاه اعلام کردند: «این 120 دانشجو در سال های پایانی تحصیل خود هستند و دانشگاه برای خانواده های این دانشجویان نامه هایی ارسال کرده که در آن آمده است، دانشگاه امکان تامین خوابگاه دانشجویی برای ترم بهمن را برای این تعداد دانشجو ندارد و باید سرپناه دیگری برای فرزندان خود بیابند.» همچنین این دانشجویان اظهار کرده اند، دانشگاه به آنها اعلام کرده به دلیل کمبود فضای خوابگاهی این تصمیم اتخاذ شده است.

خانواده تحت تکفل سربازان از بیمه مکمل درمان برخوردار می شوند

ایسنا: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اعلام کرد: خانواده تحت تکفل سربازان وظیفه علاوه بر بیمه پایه، تحت پوشش بیمه مکمل درمان قرار می گیرند. سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی افزود: هم اکنون خانواده سربازان وظیفه تنها تحت پوشش بیمه پایه درمان قرار دارند که از 22 بهمن ماه سال جاری به مرور خانواده تمامی سربازان از بیمه مکمل درمان نیز برخوردار می شوند. وی با بیان این که امکان تعمیم پوشش بیمه مکمل درمان برای خود سربازان وظیفه وجود ندارد و فقط در حال حاضر خانواده های آنها تحت پوشش قرار می گیرند، گفت: تاکنون 450 هزار سرباز وظیفه تحت پوشش بیمه پایه درمان قرار گرفته اند که از میزان تعیین شده از سوی سازمان مدیریت برای سال جاری یعنی 400 هزار سرباز پیش تر هستیم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با اختصاص اعتبار لازم تعداد سربازان وظیفه تحت پوشش بیمه پایه درمان تا پایان سال جاری به 600 هزار نفر افزایش می یابد.

به گفته وی تعداد اعضای خانواده های تحت تکفل سربازان وظیفه برای برخورداری از بیمه مکمل درمان نیز 150 هزار نفر پیش بینی می شود.