آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۶۰۷۹
صفحه آخر - اجتماعی
۲۴

شماره رند چند!؟

حسین غلامی

چند شماره رند هست که برای آشنایان نگه داشته ام و می توانم یکی از آنها را به مبلغ 100 هزار تومان به شما واگذار نمایم!

چندی پیش هم شاهد بودیم که از سوی شرکت مخابرات تعدادی شماره رند به صورت مزایده واگذار شد، ولی جالب اینجاست که قیمت های پیشنهادی از سوی کارشناسان غیرقابل تصور بود.

شرکت ایرانسل چندی است اقدام به واگذاری سیم کارت های اعتباری نموده است. در تبلیغات این شرکت نکته ای جالب توجه است: «فروشندگان تحت هیچ عنوانی مجاز به دریافت مبلغی بیش از بهای سیم کارت نیستند.»

علی رغم اینکه مسئولین مربوطه مکررا به این گونه موارد سفارش می کنند ولی متاسفانه بعضا تعدادی از نمایندگان ایرانسل با تعیین نرخ های متغیر بر روی سیم کارت های اعتباری تحت عنوان شماره های رند هزینه ای مازاد بر مبلغ قانونی سیم کارت ها از مشتری دریافت می دارند (5000 تومان، 6000 تومان و... و نهایتا 100 هزار تومان.)

حال این گونه تعرفه ها که خارج از دستورالعمل قانونی است آیا جزء سود شرکت های مربوطه منظور می گردد و یا جزء محاسبات مالیاتی آنان می باشد؟ یا فقط نمایندگان فروش ایرانسل از آن بهره مند می شوند؟

به راستی این شرکت با گذاشتن شماره سیم کارت به گونه ای که فروشندگان بتوانند آنان را از یکدیگر جدا کرده و قیمت های متفاوت از مردم دریافت کنند، قصد دادن امتیاز به نمایندگی های فروش خود ندارد؟

مراجع ذی ربط در خصوص این گونه مسائل چه تدابیری اندیشیده اند تا بیش از این حق مردم ضایع نگردد. آیا به راحتی نمی شد با گذاشتن یک برچسب بر روی شماره سیم کارت که خریدار پس از دریافت در همان نمایندگی آن را برمی دارد، از این گونه رانت های به ظاهر کوچک جلوگیری کرد؟