آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۴۱
اخبار کشور
۱۴

دو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: کاهش بودجه دفاعی به نفع کشور نیست

دو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از کاهش بودجه دفاعی کشور در سال 86 ابراز نگرانی کردند.

محمود محمدی در گفت و گو با مهر کاهش بودجه دفاعی در بودجه 86 را به نفع کشور ندانست و گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران در شرایط ویژه ای قرار دارد و باید به بودجه دفاعی آن توجه خاص داشته باشند تا مشکل ساز نشود.

الهام امین زاده عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی هم گفت: کاهش بودجه دفاعی کشور باعث خواهد شد تا حتی ما در پرداخت حقوق سربازان که از مرزهای کشور پاسداری می کنند با مشکل روبرو شویم، حال چه برسد به مسائل امنیتی و دفاعی که کشور در حال حاضر با بسیاری از تهدیدات کشوری بیگانه از جمله آمریکا روبرو است.

وی همچنین با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی با مسئولین وزارت دفاع خواستار ارائه راهکارهای مطرح شده برای افزایش بودجه دفاعی کشور شد.

خاطرنشان می شود خبرنگار کیهان دیروز تلاش کرد تا با مسئولین وزارت دفاع درباره کاهش سقف بودجه این وزارتخانه و نگرانی های پیرامون آن ارتباط تلفنی برقرار کند که در نهایت پس از تماس های مکرر موفق شد با یار ارشدی معاون پارلمانی وزارت دفاع تماس بگیرد که متاسفانه این مقام مسئول هم در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره بودجه گفت: این مساله به من مربوط نیست! وی پس از گفتن این جمله بلافاصله هم تلفن را قطع کرد.

گفتنی است لایحه بودجه 86 هم اکنون در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.