آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۴۱
اخبار کشور
۱۴

تحلیلگر اسپانیایی: ایران با همه محدودیت ها به دانش هسته ای دست می یابد

یک تحلیلگر اسپانیایی پیش بینی کرد که ایران با وجود همه محدودیت هایی که در راه دستیابی به دانش هسته ای برایش ایجاد می شود، برنامه خود را به نتیجه خواهد رساند.

«توماس الکوورو» رئیس گروه خبرنگاران اسپانیایی در حوزه خاورمیانه در گفت وگو با ایرنا گفت: ایران در دوران انقلاب اسلامی همواره نشان داده است برای دستیابی به اهداف و توسعه خود، می تواند از موانع مختلف عبور کند و برنامه هایش را به نتیجه برساند.

این خبرنگار اسپانیایی که در زمان پیروزی انقلاب و ورود امام خمینی(ره) به کشور در ایران حضور داشت، خاطرنشان کرد که برنامه هسته ای ایران موضوع تازه ای نیست بلکه به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط می شود.

وی گفت: جای تعجب است در حالی که خود آمریکا و کشورهای غربی بودند که در زمینه طراحی برنامه هسته ای به ایران کمک کردند، اکنون قصد دارند مانع تحقق شوند.

آلکوورو، علت مخالفت های کنونی را آن دانست که آمریکا و برخی دولتهای غربی، انقلاب اسلامی را برای منافع خود، خطرناک می دانند و به همین دلیل، می خواهند در راه تحقق برنامه صلح آمیز هسته ای ایران محدودیت ایجاد کنند. وی تصریح کرد: دشمنان ایران در طول 27 سال گذشته، موانع بسیاری را ایجاد کرده اند تا این کشور نتواند به پیشرفت در زمینه های مختلف دست یابد اما در این راه چندان موفق نبوده اند.

وی استفاده از انرژی هسته ای را یک موضوع اساسی و نیاز جهان امروز از جمله ایران دانست و گفت: کشوری مانند ایران که در محاصره قدرت های اتمی مانند اسرائیل، پاکستان، هند و روسیه قرار دارد، حق دستیابی کامل به دانش و فناوری هسته ای را دست کم در عرصه صلح آمیز آن را باید داشته باشد.