آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۴۱
اخبار اقتصادی
۴

با حضور وزیر صنایع و معادن انجام شد افتتاح خط تولید گوشی تلفن همراه در کشور

با راه اندازی اولین خط تولید گوشی تلفن همراه در کشور، ظرفیت تولید 5/1 میلیون دستگاه گوشی در 5 مدل ایجاد شده است.

علیرضا طهماسبی وزیر صنایع و معادن در مراسم افتتاح خط تولید گوشی تلفن همراه گفت: این کارخانه با تجربه ای که در عرصه تولید تجهیزات الکترونیکی و رایانه ای دارد می تواند پرچم دار تولید گوشی تلفن همراه در کشور باشد.طهماسبی به برنامه اولیه وزارت صنایع برای تولید گوشی تلفن همراه طی یک دوره 6 تا 8 ماهه اشاره و عنوان کرد: تعرفه پیشنهادی وزارت صنایع برای واردات SKD10 تا 15 درصد بوده اما در نهایت با نظر اعضای کمیسیون ماده یک به 25 درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون ماده یک معتقد بودند که تعرفه 25 درصدی برای تولید SKD موجب از بین رفتن رانتهای احتمالی خواهد شد.وزیر صنایع و معادن افزود: شرکت مادایران با همکاری شرکت ال جی کره در پروسه ای نه چندان طولانی درصدی از بازار این محصول را از آن خود خواهد کرد.

طهماسبی پیش بینی کرد، تولید گوشی تلفن همراه در داخل بیش از 60 درصد ارزش افزوده ایجاد کند.

وی درخصوص قیمت محصولات تولید داخل نیز گفت: طبق برنامه ریزی قیمت گوشی تلفن همراه کاملا رقابتی و برای مصرف کننده مناسب خواهد بود.

وزیر صنایع مشکلات موجود بر سر راه تولید تلفن همراه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: برخی شرکتهای تولید کننده گوشی به دنبال سودهای کلان در بازار هستند و بر این اساس احتمال دامپینگ از سوی این شرکتها در برابر تولید گوشی موبایل در داخل وجود دارد.