آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۴۱
اخبار خارجی
۱۶

تظاهرات گسترده ضدآمریکایی در شمال ایتالیا

صدها هزارتن از مردم ایتالیا در اعتراض به توسعه پایگاه ارتش آمریکا در شمال ایتالیا دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش خبرگزاری ها، برگزار کنندگان این تظاهرات اعلام کردند که هدفشان از این تجمع و راهپیمایی گسترده، مخالفت با توسعه پایگاه ارتش آمریکا در شهر «پیاچنزا» در شمال ایتالیا است.

آمریکا نیم قرن پیش این پایگاه نظامی را دایر کرد و دولت «جرج بوش» رئیس جمهور آمریکا درنظر دارد با انتقال 2 هزار سرباز تازه نفس از پایگاه خود در آلمان این پایگاه را توسعه داده و شمار نظامیان آن را به 5 هزار نیرو برساند.

دولت راست گرای سابق ایتالیا به نخست وزیری «سیلویو برلوسکونی» به رغم مخالفت مردم شهر پیاچنزا، با درخواست دولت آمریکا برای توسعه این پایگاه موافقت کرده بود اما اینک دولت چپگرای «رومانو پرودی» با موج مخالفت مردم با اجرا شدن این طرح روبروست.

شهردار پیاچنزا اعلام کرده است که احتمالا نیروهای چپ گرای مخالف آمریکا از سایر کشورهای اروپایی به صفوف تظاهرکنندگان ایتالیایی خواهند پیوست.

«جینو دل پیرو» 23 ساله دانشجوی فیزیک از تظاهرکنندگان دراین باره اظهار داشت، من از «رم» پایتخت ایتالیا مسافت زیادی را تا این شهر طی کردم تا مخالفت خود را با گسترش پایگاه نظامی آمریکا در کشور رم اعلام کنم.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان نیز گفت: ما خواهان صلح هستیم و با هرگونه مداخله نظامی آمریکا در مناطق مختلف جهان مخالفت می کنیم.