آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۹
سیاست
۱۶

50 تن د ر حمله هوایی ناتو به جنوب افغانستان کشته شدند

کابل - خبرگزاری جمهوری اسلامی:

بزرگان محلی جنوب افغانستان از کشته شدن 50 نفر در ولایت هلمند در اثر حمله هوایی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر دادند.این افراد گفتند که این حمله هوایی دیروز (چهارشنبه) در حد فاصل شهرستان های <موسی قلعه> و <کجکی> صورت گرفته که در نتیجه آن 30 غیرنظامی و 20عضو طالبان به قتل رسیدند.

دفتر مطبوعاتی نیروهای بین المللی کمک کننده به امنیت افغانستان (ایساف) نیز با تایید حمله هوایی ناتو در هلمند اعلام کرد که یکی از رهبران طالبان را کشته است.در بیانیه ایساف آمده است: ناتو با پرتاب یک بمب هدایت شونده به محل استقرار این فرمانده، در حد فاصل شهرستان های موسی قلعه و کجکی وی را به قتل رساند.بنا بر اعلام ایساف، فرد کشته شده نقش موثری در تصرف موسی قلعه که دو هفته قبل به دست شورشیان این گروه سقوط کرد، داشته است.در بیانیه ایساف به نام این فرمانده طالبان اشاره نشده است.

هشدار ناتو

در این شرایط، فرمانده کل نیروهای ناتو هشدار داد؛ اگر کشورهای عضو ناتو، نیروی جدید به افغانستان اعزام نکنند، نیروهای فعلی ناتو در این کشور در معرض خطر قرار می گیرند.روزنامه غیردولتی ویسا، چاپ کابل، نوشت: ژنرال <جان کراداک> بار دیگر از کشورهای عضو این پیمان خواست تا نیروهای جدید به افغانستان اعزام کنند.

تدارک گسترده

از طرفی، یک فرمانده گروه طالبان در جنوب افغانستان گفت: این گروه در تدارک یک حمله انتحاری گسترده در بهار سال آینده می باشد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از قندهار، <ملا عبدالرحیم> افزود: بیش از 200 نفر از اعضای طالبان آمادگی خود را برای انجام عملیات انتحاری علیه نیروهای خارجی اشغالگر در افغانستان، اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: در حمله بهار آینده بین 8 تا 10 هزار جنگجو حضور خواهند داشت.

خبر دیگر اینکه، ژنرال <جان نیکلسون>، فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان اعلام کرد که هدف قرار دادن طالبان در خاک پاکستان حق آمریکا است. به گزارش روزنامه جنگ از بگرام افغانستان، ژنرال نیکلسون اظهار داشت: نظامیان آمریکایی حق دارند مواضع طالبان را که از مرز پاکستان وارد افغانستان می شوند، در داخل پاکستان هدف قرار دهند.