آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۷۸
اجتماعی
۶

خبر اینکه

نرم افزارها را ثبت کنید

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به کار مرکز ثبت مالکیت معنوی نرم افزارهای تولیدی در کشور از سال آینده خبر داد.عیسی زارع پور گفت: از سال، 86 هر اثری که در قالب نرم افزار تولید شود، تنها پس از ثبت در این مرکز به مجازی مجاز تکثیر نرم افزار معرفی خواهد شد.

بدهی کلان شهرداری به تامین اجتماعی

شهرداری های سراسر کشور بابت حق بیمه کارکنان خود بیش از 154 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکارند.عزیزبیگی، معاون امور استان های سازمان تامین اجتماعی، با بیان این مطلب گفت: این رقم بدهی مربوط به سال های 77 تا 84 است که تاکنون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

10 درصد تهرانی ها دیابت دارند

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور اعلام کرد، 10 درصد مردم استان تهران مبتلا به دیابت یا در معرض این بیماری هستند.دکتر شکور امیدی گفت: 70 درصد بیماران دیابتی نمی دانند که به این بیماری مبتلا هستند، اما با یک آزمایش ساده قند خون می توانند از سلامت خود آگاه شوند.

کارت منزلت فقط برای اتوبوس های بلیتی است

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارندگان کارت منزلت نمی توانند از اتوبوس های ریالی استفاده کنندو فقط می توانند سوار بر اتوبوس های بلیتی این شرکت شوند.محسن احمدی بافنده افزود: این کارت برای شرکت واحد مشکل ساز شده است و افراد مسن تمایل دارند با استفاده از این کارت از اتوبوس های ریالی استفاده کنند، در حالی که انواع تقلبی این کارت نیز وجود دارد.

برخورد شدید با تخلفات شاخص رانندگی

طرح برخورد و مقابله با تخلفات شاخص رانندگی از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شد.به گزارش مهر، راهنمایی و رانندگی برای کاهش تخلفاتی که رانندگان خودروها و موتوسیکلت سواران به طور عمده مرتکب آن می شوند، این طرح را به اجرا گذاشته است. در صورت ارتکاب 3 تخلف عمده؛ استفاده نکردن از کمربند ایمنی، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تجاوز از سرعت مجاز با متخلفان به شدت برخورد می شود.این طرح تا روز دوشنبه هفتم اسفند ادامه خواهد یافت.