آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۷۸
ایران زمین
۲۴

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

شیراز: نمایشگاهی از آثار خانم کریمی شامل گل های بلندر پیشرفته، الیافی، عروسک های سانابل، سفره های هفت سین، آثار نماترک روی شیشه، اسپایدر، سیلور، سویک و صنایع دستی ابتکاری در نگارخانه پژوهان گشایش یافته است. علاقه مندان می توانند تا 12 اسفندماه از ساعت 9 تا 12 صبح و 4 تا 8 بعد ازظهر به محل نگارخانه واقع در خیابان ملاصدرا، ابتدای خیابان اردیبهشت مراجعه نمایند.

قم: نمایشگاه دوسالانه نقاشی هنرمندان قمی در نگارخانه فرهنگ قم گشایش یافت. در این نمایشگاه 37 اثر از 28 هنرمند نقاش با تکنیک های مختلف ازجمله اکرولیک، آبرنگ، رنگ روغن، گواش و لعابی (نقاشی روی سفال) به نمایش گذاشته شده است. محمدحسین رحمتی، محمد مدنی، حسین عزیزی، حسین نوروزی، سعید عبدالحسینی و سلمان رئیس عبداللهی ازجمله هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند. نمایشگاه دوسالانه هنرمندان برای بازدید علاقه مندان تا چهارم اسفندماه برپاست.

قزوین: همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان و به منظور گرامیداشت قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مسابقه بزرگ نقاشی «مدادآبی» ویژه کودکان در استان قزوین برگزارمی شود. این مسابقه برای کودکان 6 تا 11 سال در مقطع پیش دبستانی تا پنجم ابتدایی در دو بخش با موضوع امام حسین (ع) و وقایع عاشورا و نماز برگزارمی شود. شرکت کنندگان در این مسابقه می توانند آثار خود را تا 10 اسفندماه به حوزه هنری قزوین ارسال کنند. در پایان این مسابقه به نفر اول تا سوم هرگروه سنی و به 72 اثر برگزیده به یاد 72 شهید کربلا جوایزی اهداخواهدشد.

نور: نمایشگاه عکسی با عنوان، واقعه عاشورا تا خاطره انقلاب، در شهرستان نور گشایش یافت. در این نمایشگاه 40 اثر از پنج هنرمند شهرستان نور در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 5 اسفندماه پذیرای همه علاقه مندان است.