آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۶
بانک و بیمه
۱۲

وزیر کار و اموراجتماعی: شعب قرض الحسنه صندوق مهر رضا(ع) در یکدیگر ادغام شوند

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: تمام شعب قرض الحسنه صندوق مهر رضا(ع) باید تبدیل به یک شبکه جمع آوری سرمایه های خرد شده و در یکدیگر ادغام شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد جهرمی در مراسم همایش سراسری مهرورزان در محل وزارت کار و امور اجتماعی، افزود: محور دولت نهم رفع مشکل جوانان در زمینه ازدواج، اشتغال و مسکن است.

وی پیش بینی کرد: با توجه به جمعیت جوان کشور سالانه باید حدود 850 تا 900هزار ازدواج در کشور انجام شود اما متاسفانه به علت برخی مشکلات اقتصادی این مهم تحقق نمی یابد.

وی هدف از تشکیل صندوق مهر رضا(ع) را حل مهمترین مشکل جوانان در زمینه ازدواج عنوان کرد و یادآور شد: با وجودی که دولت نهم لایحه دو فوریتی ادغام سه صندوق ازدواج، خوداشتغالی و مسکن روستاییان را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده اما به لحاظ اهمیت موضوع صندوق، دولت با استفاده از اختیارات خود صندوق مهر رضا(ع) را تشکیل داد.

به گفته جهرمی، با توجه به اینکه صندوق مهر رضا(ع) انتظارات بسیاری را برای جوانان به همراه دارد ضروری است در بسیاری از شهرستان های کشور دفاتر آن تشکیل شود.

وزیر کار اظهار داشت: حدود 17هزار شعبه بانک در کشور فعالیت می کند که خوشبختانه به همین تعداد شعبه قرض الحسنه مردمی در شهرها و حتی در خانواده ها شکل گرفته است.

وی با اشاره به حجم بالای نقدینگی در جامعه، حجم نقدینگی کشور را حدود 110هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: مسوولان صندوق باید بتوانند حدود 20درصد آن را مدیریت کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جوانان باشند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم به 50 تا 60میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه نیاز داریم.

وزیر کار ادامه داد: چنین حجم سرمایه گذاری نیاز به جذب سرمایه های خارجی و مدیریت داخلی دارد تا بتوان معضل بیکاری را در جامعه حل کرد.